mBank wprowadza funkcję wysyłania prośby o przelew na telefon w systemie BLIK
„Usługa jest bezpłatna. Maksymalnie można w ten sposób przelać 500 zł. Obecnie takie rozliczenie dostępne jest pomiędzy klientami mBanku, ale – jak zapowiada BLIK – już niebawem kolejne banki wprowadzą 'Prośbę o przelew na telefon BLIK’. Wtedy klienci będą mogli się rozliczać także między znajomymi, którzy mają konta w innych instytucjach” – czytamy w komunikacie.
Czytaj także: mBank: klienci mogą już korzystać z Garmin Pay >>>
mBank planuje też rozszerzyć funkcjonalność usługi i umożliwić klientom automatyczne rozliczanie z wieloma osobami z listy kontaktów. Obecnie klient może wysłać jedną prośbę do jednej osoby, podano także.
Jak to działa?
„Aby wysłać prośbę o przelew na telefon, należy zalogować się do aplikacji i wejść do zakładki 'Płatności’. Następnie kliknąć w pole 'Prośba o przelew’ i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIK-a. Potem wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. za wczorajszą kawę i nacisnąć 'Wyślij’. Resztą zajmuje się bank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w apce. Znajomy ma na to 72 godziny”- wyjaśniła Iwona Kaszcyk-Wawrzyniak, koordynująca wdrożenie nowej usługi po stronie mBanku, cytowana w komunikacie.
Nowa usługa jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym
Nowa usługa jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank, podkreślono.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW od 1992 roku.