Marketplace po polsku: PKO BP i Allegro stawiają na wspólnego klienta
Crosselling i współpraca międzysektorowa jest bez wątpienia jednym z kluczowych kierunków rozwoju rynku finansowego w ostatniej dekadzie. W zależności od regionu geograficznego, łączenie oferty finansowej i niefinansowej na jednej platformie może przybierać rozmaite formy. Na Dalekim Wschodzie tryumfy święcą superaplikacje, tworzone od podstaw przez gigantów rynku telekomunikacyjnego, takich jak chiński WeChat. Z kolei w kręgu euroatlantyckim dominującym trendem jest łączenie sił podmiotów reprezentujących poszczególne branże w ramach tzw. marketplace’ów, by swym klientom zaoferować jak najszerszą paletę produktów i usług w jednym miejscu. Wspólna inicjatywa PKO Banku Polskiego i Allegro wpisuje się w ten paradygmat, ustanawiając jednocześnie nową jakość. I to nie tylko ze względu na ambicję udziałowców, którzy zamierzają pozyskać 2 mln użytkowników zaledwie przez trzy lata funkcjonowania usługi. Połowę z nich, jak deklarował podczas prezentacji Allegro Klik Szymon Midera, prezes zarządu PKO Banku Polskiego, stanowić mają osoby nieposiadające jeszcze konta w tej instytucji.
Embedded finance z perspektywą ekspansji zagranicznej
– To nie jest zwykła integracja, tylko nowy sposób myślenia o bankowości. Nie czekamy, aż klient przyjdzie do banku, jesteśmy tam, gdzie klient jest na co dzień. Budujemy konsekwentnie bank, który działa w tle, niewidocznie, ale zawsze z korzyścią dla klienta – wskazywał Szymon Midera podczas prezentacji partnerstwa z Allegro. Podobne zapewnienia padały z drugiej strony. – Stworzyliśmy model współpracy, który symetrycznie przynosi korzyści: nam, bankowi, ale przede wszystkim – naszym klientom indywidualnym i firmowym. To właśnie budowanie wartości dla nich stawiamy sobie za najważniejszy, wspólny cel – podkreślał Marcin Kuśmierz, prezes Allegro.
Warto dodać, że beneficjentem nowej inicjatywy mają być nie tylko konsumenci, ale i sprzedawcy prowadzący swą działalność na platformie Allegro. W ramach usługi „Pożyczka na większe potrzeby” 20 tys. drobnych przedsiębiorców uzyska finansowanie o łącznej wartości nawet 1,5 mld zł. Jeśli dodamy do tego atrakcyjne cashbacki, oferowane konsumentom dokonującym zakupów za pośrednictwem Allegro, staje się jasne, że na rynku debiutuje pierwszy projekt z kategorii embedded finance z prawdziwego zdarzenia.
W minionych latach w polskim sektorze finansowym nie brakowało prób stworzenia podobnej platformy, ale wszystkie one kończyły się ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI