Marketing 4.0 – czyli Philip Kotler, Hermawan Kartajaya i Iwanam Setiawan szukają skutecznych metod w marketingu ery cyfrowej
Dlatego nie sprawdzają się dotychczasowe sposoby prowadzenia marketingu, a spotykamy się z paradoksami związanymi z mocno powiązanymi z sobą klientami. Dowiemy się, kim są „netizeni” oraz dlaczego to kobiety dziś są dyrektorami finansowymi, kierownikami do spraw zakupów i menedżerami zasobów rodzinnych. Jak się okazuje, ważne jest zrozumienie zasad „marketingu 4.0” i integracji metod tradycyjnych z cyfrowymi.
Dużo uwagi autorzy poświęcili nowym sposobom marketingu w czasach gospodarki cyfrowej w tym miernikom produktywności marketingowej – współczynnikom PAR i BAR. Piszą też o archetypach i najlepszych praktykach w marketingu, a także między innymi o marketingu humanocentrycznym i służącym budowaniu więzi. „Marketing 4.0” to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy nie mieli dotychczas okazji zapoznać się z obecną analityką i informatyką związaną z marketingiem. W skondensowanej formie, bez zbędnej teorii, otrzymamy podstawy wiedzy o nowych sposobach wydawania pieniędzy przez konsumentów oraz o wpływowych subkulturach. Nie brakuje praktycznych przykładów, jak marketing 4.0 wspiera produktywność poprzez zaangażowanie konsumentów. Porad jak to zaangażowanie utrzymać na każdym etapie ścieżki zakupu, którą pokonuje konsument również w świecie cyfrowym. Okazuje się, że przejście od marketingu tradycyjnego do cyfrowego nie jest wcale takie trudne.
Każdy rozdział kończy się podsumowaniem, co ułatwia wykorzystanie książki w roli codziennego przewodnika. Wiele dostępnych dziś w marketingu metod nie jest w Polsce dostatecznie znanych, nie mówiąc już o ich praktycznym wykorzystaniu. Przykładem tzw. grywalizacja, czyli prowokowania pożądanych zachowań z wykorzystaniem zasad stosowanych w grach takich jak przechodzenie na wyższe poziomy statusu w programach lojalnościowych. Warto dotrzeć do epilogu, w którym autorzy zajęli się efektem „WOW!” i tym, że nie należy go zostawiać przypadkowi. Dzięki wydawnictwu MT Biznes, polscy czytelnicy mogą zapoznać się z tą atrakcyjną pozycją w zaledwie kilka miesięcy po jej wydaniu anglojęzycznym.
Warto dodać kilka słów o współautorach pracy. Hermawan Kartajaya jest założycielem MarkPlus, Inc. – największej firmy świadczącej usługi z zakresu konsultingu marketingowego w Indonezji, a Iwan Setiawan jest jej dyrektorem operacyjnym. Można też odnotować, jako ciekawostkę, że podobizna Philipa Kotlera znalazła się nawet na znaczkach pocztowych wydanych w Indonezji, w uznaniu jego zasług dla rozwoju nowoczesnego marketingu.
- Marketing 4.0. Era cyfrowa
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
- ISBN: 978-83-8087-190-8
- format 158 x 233 mm
- 218 stron
- Oprawa miękka
- Wydawnictwo MT Biznes
- Data Premiery: 2017-10-13
Bohdan Szafrański