Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu, Richard Branson

Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu, Richard Branson
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Richard Branson jest założycielem Virgin Group. W wieku szesnastu lat stworzył gazetę "Student". W 1970 roku powołał do życia Virgin, małe przedsiębiorstwo wysyłkowe sprzedające płyty, a wkrótce potem otworzył sklep muzyczny w Londynie.

Dwa lata później powstało studio nagrań i Virgin Records stała się jedną z sześciu najlepszych wytwórni płytowych na świecie. Od tamtej pory Virgin Group rozwinęła się i obejmuje teraz ponad czterysta firm w ponad trzydziestu krajach. Branson jest jedynym człowiekiem na świecie, który od zera zbudował warte osiem miliardów dolarów przedsiębiorstwa w ośmiu różnych sektorach. Działając w ramach charytatywnego oddziału Virgin Group Unite, pracuje nad rozwijaniem nowego podejścia do problemów społecznych i środowiskowych.

Książka Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu została napisana z perspektywy założyciela ogromnego konglomeratu spółek, który wyzwolił się od biznesowego szablonu, a całą wiedzę jaką ma o skutecznym prowadzeniu przedsiębiorstwa czerpie z własnego, czterdziestoletniego doświadczenia. To zebrane w całość najlepsze biznesowe wskazówki autora, które pierwotnie pojawiły się w „New York Times”, a następnie były cytowane na całym świecie od Indii aż po Australię i Wyspy Bahama. To kwintesencja doświadczeń i spostrzeżeń, dzięki którym Branson stał się jednym z najbardziej rozpoznawanych i szanowanych przywódców biznesowych.

Z perspektywy czasu Branson może powiedzieć, że jest wdzięczny za to, iż nigdy nie poszedł do szkoły biznesowej. Czy gdyby podporządkował się standardowym zasadom zakładania biznesu, w ogóle powstałaby firma Virgin Records? Albo Virgin Atlantic? Wiele z osiągnięć Bransona umożliwiła przede wszystkim jego niezłomna determinacja, by łamać zasady i od nowa pisać je samemu. Praktyczna wiedza, jaką autor dzieli się z czytelnikami, jest nie do zdobycia w żadnej szkole. Like a Virgin to rady praktyka, który osiągnął sukces i który wie, jak sprawnie i skutecznie poruszać się w biznesie.

Fragment książki:

Są dwa pytania, które zadaje mi się przez cały czas. Najczęstsze brzmi: „Jak doszło do tego, że nazwał pan swój biznes Virgin?”. A tuż za nim plasuje się: „Jaki sekret pozwolił panu tworzyć odnoszące sukces biznesy?” Na pierwsze łatwo jest odpowiedzieć, ale nad tym drugim zawsze trzeba się trochę zastanowić. Fakty są takie, że nie istnieje żadna pojedyncza cecha, który byłaby charakterystyczna dla wielu przedsięwzięć Virgin, które odniosły sukcesy, ani też taka, która wskazywałaby, co poszło nie tak, kiedy nam się nie udawało. Niemniej, zastanawiając się nad tymi czterdziestoma latami, znalazłem pięć sekretów pozwalających zwiększyć szanse na to, by nowy biznes przetrwał i jeśli ma się szczęście – czego każdy z nas potrzebuje – rozkwitał.

Richard Branson Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu
Tytuł oryginału: Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School
Ilość str. 369, format: 145x220mm, oprawa miękka ze skrzydełkami, ISBN: 978-83-64437-10-6, cena: 39,00 zł
Premiera: 20 marca 2014r
140309.like.virgin.01.600x953

Źródło: Wydawnicto Studio Emka