Koronawirus: Bank Pocztowy ma procedury na wypadek objęcia jego placówek kwarantanną
Już wcześniej Bank Pocztowy podjął szereg działań, które wymieniam poniżej, umożliwiających obsługę klientów w sposób możliwie najbardziej bezpieczny, a zarazem niestanowiący niepotrzebnej uciążliwości dla klientów.
Tym samym zmiana w Polsce klasyfikacji powiatów ze względu na poziom epidemii, nie ma wpływu na funkcjonowanie Banku, gdyż już podjęte kroki zapewniają ciągłość działania procesów obsługi Klienta.
Bank zapewnia środki bezpieczeństwa w postaci maseczek i płynów dezynfekcyjnych w obiektach Banku oraz rękawiczki dla pracowników mających bezpośredni kontakt z klientami.
Bank we wszystkich obiektach stosuje zasadę codziennej dezynfekcji klamek w drzwiach oraz powierzchniach „przechodnich” stanowisk roboczych.
Bank stosuje zasadę 1,5-metrowego odstępu pomiędzy stanowiskami pracy.
Czytaj także: Koronawirus w Polsce: nowe obostrzenia jednak szybciej, polityka „zero tolerancji”
Zabezpieczenia przed COVID-19
W placówkach i mikrooddziałach stosowane są zabezpieczenia w postaci przegród ochronnych (pleksi) pomiędzy klientem a pracownikiem go obsługującym.
W placówkach i mikrooddziałach stosowanie maseczek przez pracowników jest obowiązkowe przy bezpośredniej obsłudze klientów Banku, na terenie pozostałych obiektów Banku zaleca się, aby każdy pracownik używał maseczek, przemieszczając się po budynku, korzystając z wind.
Zaleca się zachowanie 1,5-metrowej odległości od innych pracowników podczas przemieszczania się po budynku, w tym przebywania w pomieszczeniach socjalnych czy konferencyjnych, jak również w pomieszczeniach innych niż macierzyste dla wykonywanej pracy.
Czytaj także: Koronawirus: w Idea Banku na klienta czeka maseczka, a Credit Agricole pamięta też o dezynfekcji urządzeń samoobsługowych
Co w przypadku ogłoszenia kwarantanny z powodu ekspansji koronawirusa?
Został wdrożony bieżący monitoring sieci sprzedaży Banku oraz nawiązano stały kontakt z Pocztą Polską pod kątem dostępności placówek Banku i Poczty.
Bank regularnie przygotowuje i zamieszczać na swoich stronach Internetowych komunikaty dla klientów Banki z informacją o podjętych przez Bank działaniach minimalizujących ryzyko zakażenia poprzez możliwość obsługi klientów z wykorzystaniem kanałów zdalnych.
Placówki i mikrooddziały Banku mają przygotowane procedury na wypadek objęcia obiektu kwarantanną oraz karty informacyjne o najbliższych placówkach i mikrooddziałach Banku oraz Poczty Polskiej realizujących obsługę klientów oraz elektronicznych kanałach dostępu, które umieszczane są w widocznym miejscu w przypadku zamknięcia obiektu.
Czytaj także: Koronawirus: PKO BP nie planuje wprowadzania nowych obostrzeń w sieci swoich placówek