Kongres Obsługi Gotówki: algorytmy zastępują pracowników
Poczta Polska nie tylko obsługuje gotówkowo sieć własnych placówek, a za ich pośrednictwem wiele gospodarstw domowych, ale także świadczy usługi z zakresu obrotu gotówkowego klientom zewnętrznym, typu banki, sieci handlowe, itp.
Rynek gotówkowy już podzielony
Rynek firm CIT (cash in transit) w zakresie cashprocessingu w Polsce wydaje się ustabilizowany, kilku dużych graczy podzieliło rynek pomiędzy siebie. Największym wyzwaniem wszystkich firm CIT, jest poradzenie sobie z brakiem pracowników.
Rozwój technologii IT odgrywa ogromną rolę we wszystkich dziedzinach, także w obrocie gotówkowym. Wprowadzenie standardu oznaczania opakowań GS1, przy jednoczesnym przekazywaniu informacji (raportowaniu) w jednolity sposób, pozwoli na identyfikację pełnego opakowania gotówki. To tylko jeden z przykładów, jak nowe technologie mogą usprawnić proces obrotu gotówkowego.
Aplikacje śledzące wpłaty
Kolejne rozwiązania to zastosowanie mobilnych urządzeń dla inkasentów. Polega ono na wykorzystaniu aplikacji umożliwiającej klientowi śledzenie statusu swojej wpłaty oraz usprawniającej realizację procesów w zakresie transportowania i procesowania gotówki przez firmy CIT. To tylko podstawowe rozwiązania dotyczące obszaru IT, a rozwój technologiczny narzuca wprowadzanie wciąż nowszych rozwiązań.
Procesowanie gotówki będzie rozwijało się w kierunku budowania linii technologicznej z wykorzystaniem najnowszych urządzeń typu linia do procesowania monet. To kierunek rozwoju usług Poczty Polskiej.
Więcej informacji na temat najnowszych rozwiązań zarządzania gotówką w najbliższym wydaniu Miesięcznika Finansowego BANK.