Klienci Nest Banku też będą w systemie BLIK, umowa z PSP już podpisana
Prace nad wprowadzeniem BLIKA w Nest Banku już trwają. Obecnie rozwiązanie jest na etapie testów wewnętrznych. W związku z tym BLIK pojawi się w aplikacji mobilnej najpóźniej do końca trzeciego kwartału 2020 r.
Klienci banku będą mogli płacić BLIKIEM w transakcjach internetowych (e-commerce), w sklepach stacjonarnych (POS) oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.
Bezpieczne usługi cyfrowe
‒ Od początku w Nest Banku inwestujemy w innowacyjne rozwiązania. Naszym priorytetem jest rozwijanie bezpiecznych usług cyfrowych. Dlatego każdą wprowadzaną innowację poddajemy restrykcyjnym testom.
BLIK jest zarówno jednym z najpopularniejszych, jak i najbezpieczniejszych nowoczesnych systemów płatności. Nasi klienci z pewnością będą z niego aktywnie korzystać – mówi Agnieszka Porębska-Kość, Członek Zarządu Nest Banku.
Czytaj także: Liczba klientów mobile only przekroczyła 6 milionów, raport NetB@nk za I kwartał 2020 roku
Według użytkowników bankowości mobilnej, BLIK błyskawicznie stał się najwygodniejszą i jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w Internecie.
Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze, w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano 34,7 mln transakcji kartami w Internecie, przy 57,5 mln transakcji BLIKIEM.
Łącznie w pierwszym kwartale tego roku Polacy zrealizowali blisko 78 milionów transakcji BLIKIEM, a przez 5 lat funkcjonowania systemu – ponad 430 milionów transakcji.
BLIKIEM można nie tylko wygodnie płacić w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych, ale także wypłacać pieniądze z bankomatu.
‒ BLIK staje się nie tylko najpopularniejszą metodą płatności wśród Polaków, szczególnie w Internecie, ale także metodą dostępną powszechnie. Klienci Nest Banku bardzo szybko będą mogli z niego skorzystać, z pewnością będą chętnie płacić w ten sposób – mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Czytaj także: BLIK: nowa kampania promująca płatności bezgotówkowe w czasie pandemii koronawirusa
Biznes online
Nest Bank od samego początku działalności konsekwentnie rozwija swoje kanały digitalowe oraz wprowadza usługi cyfrowe ułatwiające codzienne płatności. Nest Bank jako jeden z pierwszych banków w Polsce umożliwił zakładanie konta przez wideo rozmowę z konsultantem.
Obecnie bank skupia się na dostarczaniu usług ułatwiających klientom prowadzenie biznesu online – między innymi narzędzi do obsługi faktur czy zakładania i prowadzenia sklepu internetowego.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. BLIKA udostępnia już 14 banków lub grup bankowych.
Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).
Czytaj także: Bank BPS i wybrane Banki Spółdzielcze z Grupy BPS udostępniły płatności BLIK