Kampania „Księgowość dla każdego” inFaktu: popkultura, memy i przesłanie

Kampania „Księgowość dla każdego” inFaktu: popkultura, memy i  przesłanie
Źródło: inFakt
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
InFakt wystartował z kampanią wizerunkową "Księgowość dla każdego". Jest to część zaktualizowanej strategii komunikacyjnej polskiej platformy finansowo-księgowej. W kolejnych odsłonach spotów reklamowych Firma wykorzystuje popkulturowe odniesienia. Kampania widoczna jest nie tylko w Internecie, ale również na billboardach i w największych polskich stacjach telewizyjnych, czytamy w komunikacie Firmy.

Reżyserem kampanijnych filmów jest nominowany w 2021 roku do Fryderyków Maciej Adamczak, który na swoim koncie ma już współpracę m.in. z Matą, Piotrem Roguckim i Margaret.

Za scenariusz odpowiada Kornelia Strzelecka –  młoda aktorka, którą możemy obecnie zobaczyć w polskiej wersji serialu “The Office”. 

Główną rolę w spotach zagrał Włodek Markowicz, youtuber znany z kanału Lekko Stronniczy, od lat zawodowo związany z inFaktem. Był on odpowiedzialny również za montaż.

Mocne popkulturowe odniesienia, memiczny humor i konkretne przesłanie

Kampania „Księgowość dla każdego” zbudowana jest wokół postaci, które reprezentują różne typy charakterów, prowadzonych działalności, a nawet czasów, w których żyją.

Ma to podkreślić, że dzięki inFaktowi można ze swoim biznesem odnaleźć się w każdej rzeczywistości, co jest szczególnie ważne w czasie zmian, jakich doświadczają w ostatnich miesiącach przedsiębiorcy.

‒ Działania, które podejmujemy w ramach kampanii wizerunkowej wynikają z naszej misji: ułatwiamy przedsiębiorcom i księgowym prowadzenie biznesu. W inFakcie łączymy świat technologii ze światem księgowości i finansów, dzięki czemu przedsiębiorcy mają, w jednym miejscu, na platformie i poprzez aplikację, dostęp do finansów swojej firmy oraz wsparcie własnego księgowego.

To właśnie te aspekty, dzięki którym właściciele firm mogą rozwijać je bez troski o sprawy finansowo-księgowe, zamieściliśmy w inFaktowej formule: Aplikacja + Księgowy2= inFakt ‒ mówi Piotr Nawrocki, Head of Marketing inFaktu. 

Podczas pracy nad scenariuszami filmów marketingowcy inFaktu sięgnęli po popkulturowe odniesienia, nadając im momentami wręcz memicznego charakteru. W spocie z kierowcą TIR-a rozpoznamy klimat popularnego serialu „Chłopaki z baraków”. W wersji anglojęzycznej reklamy usłyszymy Rafała Walentowicza, który jest lektorem w polskiej wersji kanadyjskiego sitcomu i serial kojarzony jest głównie z jego głosem. W podobnej roli zagościł w spocie inFaktu, co zwróciło uwagę fanów serialu. 

Kolejne odsłony kampanii przenoszą nas w czasie. Postać astronoma inspirowana Kopernikiem dowodzi, że „Księgowość to inFakt, a Ziemia nie jest plackiem”, odnosząc się do popularnego sporu o kulistość Ziemi. Swoje faktury wysyła natomiast w chmurę, czyli jak sam mówi „na nieboskłon”,  polecając tym samym aplikację inFaktu.

Pewien dwudziestowieczny naukowiec dowodzi natomiast, że odkrył wzór na idealne rozwiązanie finansowo-księgowe czyli formułę inFaktu.

– Warto przekonać się samemu, do czego nas to zaprowadzi. Premiera kolejnej, czwartej już postaci zaplanowana jest na połowę listopada i wtedy przekonamy się, kto dołączy do tego grona – zapowiadają twórcy.

Gdzie zobaczymy bohaterów kampanii inFaktu?

Kampania internetowa w formatach wideo wystartowała 27 września. W drugiej połowie miesiąca działania online zostały uzupełnione o display i komunikację w mediach społecznościowych.

Od 31 października kampania jest kontynuowana również na billboardach w największych polskich miastach. Widoczna jest także w reklamach w warszawskim metrze. 

Kulminacja działań kampanijnych rozpocznie się 5 listopada. Tego dnia zaplanowany jest start emisji reklamy telewizyjnej, a spoty może będzie oglądać przez cały listopad w stacjach grupy Discovery (m.in. TVN, TVN24) oraz grupy Polsat. 

Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest zespół marketingu w inFakcie.

Źródło: InFakt