Już 606 ciężarowych pojazdów elektrycznych jeździ po Polsce
Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych w analizowanym okresie zwiększył się do 606 sztuk.
W dalszym ciągu rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec czerwca osiągnęła liczbę 7 342 sztuk.
Park autobusów elektrycznych w Polsce na koniec czerwca liczył 296 sztuk. Przez pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku flota elektrobusów powiększyła się o 67 zeroemisyjnych pojazdów.
Czytaj także: W Polsce do miliona aut elektrycznych w 2025 roku brakuje już tylko 988 342 samochodów
Rośnie popularność hybryd
W porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. oznacza to zmianę o 116% r/r.
Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego ocenia, że:
‒ Pomimo wciąż niskiej bazy, wyraźnie widać, że przyrosty w parku samochodów elektrycznych BEV są coraz większe.
Konsekwentnie rośnie też popularność hybryd typu plug-in, co świadczy, że klienci chętnie kupują samochody, które w mieście mogą mieć walory samochodu elektrycznego ‒ przyjaznego środowisku ‒ ale jednocześnie dają pełen komfort podróżowania na dalekich trasach.
Niepokojąco słaby efekt programów wsparcia elektromobilności: Zielony samochód, eVAN i Koliber stanowi bardzo wyraźny znak dla autorów projektów, że niezbędne jest skorygowanie ich założeń.
Czytaj także: Rusza nabór wniosków o dofinansowanie zakupu pojazdów elektrycznych, łączna wartość trzech programów to 147,5 mln zł
Przede wszystkim jednak ‒ przy wprowadzaniu w najbliższej przyszłości programu dla przedsiębiorców, którzy chcą kupić elektryczny samochód osobowy ‒ musi zostać podwyższony limit ceny pojazdu i kwoty dofinansowania, co spowoduje objęcie programem większej liczby modeli oferowanych na rynku przez producentów.
Optymizmem napawa wyraźny wzrost liczby elektrycznych autobusów.
Wymiana taboru w miastach pozwala nie tylko na ograniczenie tam emisji szkodliwych substancji, ale też przyczynia się redukcji poziomu hałasu – podkreśla Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Czytaj także: BGK, Santander Bank Polska i firma Solaris wspierają miasta w przejściu na zeroemisyjny transport