Jest już polska aplikacja, która zapłaci za to, że chodzisz

Jest już polska aplikacja, która zapłaci za to, że chodzisz
Tomasz Uściński Fot. Boomerun
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Liczy się każdy krok. Twoja aktywność to waluta - z taką misją wystartowała polska aplikacja Boomerun. Liczy ona codziennie wykonywane przez nas kroki i pozwala płacić nimi w sklepach: za adidasy, za Netfliksa, za iPhona. Aplikacja ma ważny cel społeczny - zaktywizować ruchowo milion Polaków.

#Tomasz Uściński: Mój plan na najbliższe 3 lata zakłada pozyskanie ok. 3 mln użytkowników aplikacji #Boomerun #AktywnośćFizyczna #ProfilatykaZdrowotna #Walkonomics @PIU_org_pl

Boomerun to polska aplikacja, której celem jest nagradzanie aktywności fizycznej użytkowników. Idea jest bardzo prosta: idziesz – zarabiasz. Każdy Twój krok jest walutą, którą możesz zapłacić w sklepie.

Lista dostępnych produktów i usług jest długa. Można „wychodzić” sobie książki w Empiku, dostęp do Nefliksa, a nawet najnowszego iPhona. Wszystko zależy od tego, jak często i dużo będziemy chodzić.

Nie wsiadaj na pierwszym przystanku

Platforma ma charakter otwarty. W tej chwili widocznych jest na niej ponad 40 marek, a ich lista cały czas się wydłuża.

Tomasz Uściński, twórca aplikacji, zachęca wszystkie firmy mające produkty dla konsumentów, aby włączyły się w ten wyjątkowy projekt.

Im więcej możliwości i ciekawych ofert w aplikacji, tym większa zachęta dla użytkowników, aby swoją codzienną drogę do pracy czy do sklepu pokonywali pieszo. Wystarczy, że zamiast na najbliższy przystanek autobusowy zaczniemy chodzić na następny – zachęca Tomasz Uściński.

7 000 kroków dziennie i jest 100 zł

Według danych Boomerun, umiarkowanie aktywna osoba robi około 7 000 kroków dziennie. To 200 tysięcy kroków miesięcznie i aż 2,5 miliona rocznie. Można nie robić nic dodatkowego, tylko po prostu pozwolić aplikacji te kroki liczyć. W podobny sposób można zarobić 100 zł i wydać je na przykład na książki i gry w Empiku. Ale można też postawić sobie ambitny cel: idę po najnowszego iPhona. Wtedy trzeba już zmienić nawyki i zwiększyć dzienny dystans czterokrotnie.

Każdy krok = zysk

Twórca Boomerun wierzy, że idea zarabiania na chodzeniu przyjmie się w Polsce.

Ten nowy trend w gospodarce można nazwać #Walkonomics. Każdy nasz krok oznacza zysk: dla ciała, dla ducha, dla portfela, dla klimatu. Marzy mi się wykreowanie w Polsce mody na chodzenie – zdradza prezes Boomerun.

Brak aktywności kosztuje miliard złotych

Aplikacja to jednak nie tylko darmowe zakupy czy nowoczesny lifestyle. Korzystanie z Boomerun może stać się sposobem na poprawę kondycji fizycznej i zmniejszenia ryzyka wielu groźnych chorób, jak choroby serca, cukrzyca czy nowotwory.

Według szacunków Centre for Economics and Business Research, 5,8 mln Polaków jest nieaktywnych fizycznie. Koszty leczenia następstw braku aktywności fizycznej wynoszą natomiast 219 mln euro rocznie, czyli 940 mln zł.

Zmniejszenie liczby osób biernych ruchowo o 20% pozwoliłoby zapobiec 5,8 tys. przedwczesnych zgonów, a jednocześnie przynieść prawie 200 mln złotych oszczędności. Wystarczyłoby zmobilizować nieco ponad milion biernych dziś ruchowo osób.
I taki cel stawia sobie Boomerun.

Cel: aktywować milion nieaktywnych

− Jest to plan ambitny, ale możliwy do spełnienia, jeśli w naszą kampanię „Liczy się każdy krok” włączyłoby się wiele różnych instytucji oraz firm. Mój plan na najbliższe 3 lata zakłada pozyskanie ok. 3 mln użytkowników aplikacji.

Mam nadzieję, że będzie w tym gronie spora grupa osób, które zaczną się regularnie ruszać dzięki zachętom Boomerun – zapowiada Uściński.

Aplikacją stworzona przez Polaków, już zainteresował się Narodowy Fundusz Zdrowia. Plany jej wykorzystania mają też spółki ubezpieczeniowe i pracodawcy, którym zależy na motywowaniu swoich pracowników do nawet najmniejszej aktywności fizycznej, czemu dał dowód na Twitterze prezes NFZ Adam Niedzielski.

Jak powiedział portalowi aleBank.pl Marcin Tarczyński z Polskiej Izba Ubezpieczeń: Wszelkiego rodzaju aplikacje, urządzenia ubieralne czy inne elementy internetu rzeczy będą miały coraz silniejszy związek z ubezpieczeniami. PIU w 2018 r. opublikowała raport o digitalizacji sektora ubezpieczeniowego.

Wskazaliśmy technologie, które będą miały największy wpływ na ubezpieczenia. Znalazł się tutaj internet rzeczy. Aż 80 proc. zakładów ubezpieczeń uważa, że ta technologia będzie miała wpływ na ich ofertę. Już dziś mamy oferty ubezpieczeń komunikacyjnych, w których składka może zależeć od stylu jazdy.

Pojawiają się zniżki na ubezpieczenia mieszkań, w których zainstalowane są np. czujniki dymu. Technologia będzie miała wpływ na ubezpieczenia, nie tylko w kwestii nowych produktów czy kalkulacji składki, ale też w likwidacji szkód. Przykładowo, już dziś w dużych szkodach przemysłowych lub rolnych, w likwidacji szkód używa się dronów.

Ważni inwestorzy w Boomerun

Stworzenie aplikacji Boomerun sfinansowane zostało częściowo ze środków publicznych, a częściowo z prywatnych.

Kapitał na przeprowadzenie badań rynkowych, stworzenie koncepcji biznesowej przedsięwzięcia, a następnie opracowanie i wdrożenie aplikacji wyłożyły m.in. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz fundusze: Rubicon Partners i Spinaker Alfa.

Jak nas poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju – Spółce Band Warrior, realizującej projekt Boomerun Insur-Tech przyznano dofinansowanie w wysokości 1,05 mln zł, w tym 840 tys. zł.

To jeden z ok. 150 projektów, które w tym roku uzyskały wsparcie w programie BRIdge Alfa.

Jego celem jest wspieranie pomysłów o wysokim potencjale komercjalizacyjnym i umożliwienie im wejścia na rynek poprzez zapewnienie finansowania i wsparcia biznesowego w fazie początkowej (tzw. seed), a zatem na najbardziej ryzykownym etapie realizacji projektu.

Spółki, które z powodzeniem przejdą ten etap, mogą ubiegać się o kolejne finansowanie z NCBR w ramach konkursów ogłaszanych przez Centrum lub od jednego z funduszy VC/CVC uruchomionych przez NCBR.

Projekt Boomerun Insur-Tech jest w trakcie realizacji, a decyzje dotyczące modelu biznesowego i dalszych działań leżą po stronie spółki.

Źródło: Boomerun