Jak podnieść ceny i nie przestraszyć klienta?
W zasadzie, w poradniczym tekście na stronach Akademii Przedsiębiorcy nie pisze się o tym, aby za wszelką cenę nie podnosić cen, a raczej – jak je podwyższyć, aby klienci nie odwrócili się od firmy.
Eksperci proponują klika chwytów wykorzystujących doświadczenia psychologiczne. Rady te zmierzają do tego, aby klienci nie zorientowali się, że następują podwyżki lub żeby je uznali za nieistotne.
Małymi krokami – czy raz, a dobrze?
Okazuje się, że podnoszenie cen małymi krokami nie w każdym biznesie się opłaca.
Są takie rodzaje działalności gospodarczej, gdzie lepiej jest ceny podnieść raz lub dwa razy, ale radykalnie – doradzają eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Choć – może warto poinformować o takim ruchu z pewnym wyprzedzeniem.
Kluczem dobre relacje z klientami
Inna rada dotyczy sposobu komunikowania zmian w cennikach. Z artykułu „Jak podnieść ceny i nie stracić klientów” dowiadujemy się, że lojalni klienci, jeśli są dobrze informowani, mogą tolerować podwyżki na określonym poziomie.
Jak informować o podwyżkach? Autorzy artykułu mają tu cztery konkretne zalecenia. Czy skuteczne? Czas pokaże.