Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Multimedia

Jak KIR wspomaga firmy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju?

15.11.2024 13:20 Robert Lidke | BANK.pl
Jak KIR wspomaga firmy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju?
Wojciech Pantkowski | KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O tym, jaki wpływ na przemiany cyfrowe polskiej gospodarki ma KIR rozmawialiśmy podczas Kongresu Bankowości Zrównoważonego Rozwoju z Wojciechem Pantkowskim, wiceprezesem Zarządu KIR.

Portfolio usług KIR wspomaga cyfryzację nie tylko sektora bankowego i szerzej finansowego, ale także przedsiębiorstw z różnych sektorów.

„W ten sposób pomagamy firmom w osiąganiu także celów zrównoważonego rozwoju” – powiedział Wojciech Pantkowski.

Korzystanie z narzędzi i usług cyfrowych przede wszystkim ogranicza zużycie papieru i energii przez firmy przyczyniając się do obniżenia kosztów działania przedsiębiorstw i redukcji śladu węglowego.

Inne artykuły tego autora:

  • ITCARD wprowadza czat dedykowany osobom z niepełnosprawnościami
  • ING Bank Śląski chce zamienić swoją nadpłynność na kredyty dla gospodarki
  • Social selling, są powody do niepokoju?

KIR wspiera mniejsze firmy

Wojciech Pantkowski zaznaczył, że większe firmy lepiej radzą sobie z transformacją cyfrową.

„Dlatego w KIR koncentrujemy się również na średnich i mniejszych firmach działając nie tylko w dużych miastach, ale także w lokalnych ośrodkach, gdzie wiedza i doświadczenie wynikające z kompetencji ESG jest mniejsze” – powiedział.

KIR wykorzystując swoje kompetencje i  oferując swoje produkty pełni rolę edukacyjną wobec mniejszych firm i wspiera je w dążeniu do spełniania kryteriów zrównoważonego rozwoju.

Pytany o konkretne produkty i usługi, które mogą wspierać przedsiębiorców w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju Wojciech Pantkowski odpowiedział:

„Na pewno to jest kwestia identyfikacji cyfrowej klientów, czyli potwierdzania  tożsamości To są podpisy elektroniczne, które pozwalają odejść od papierowego obiegu dokumentów, od  czasochłonnych i kosztochłonnych procedur. To jest technologia blockchain, także archiwizacja w postaci Trwałego Nośnika”.

Inne artykuły od BANK.pl:

  • Mało państwa w czeskim sektorze bankowym
  • ITCARD wprowadza czat dedykowany osobom z niepełnosprawnościami
  • NBP ma więcej złota niż EBC, ale stopy nadal wyższe

Rozwiązania cyfrowe pomagają w realizacji celów ESG

Na pytanie, czy głównym problemem z punktu widzenia KIR w upowszechnianiu rozwiązań cyfrowych jest wiedza przedsiębiorców, czy też obowiązujące przepisy lub brak odpowiednich regulacji Wojciech Pantkowski odpowiedział:

„Według mnie główną barierą są kwestie  edukacji i niska wśród przedsiębiorców świadomość zalet narzędzi cyfrowych. Także pewne obawy dotyczące ich wdrażania”.

W jego opinii nie ma blokad prawnych dotyczących wdrażania produktów i usług cyfrowych.

Firmom, które szeroko korzystają z rozwiązań cyfrowych, także tych oferowanych przez KIR, będzie łatwiej ubiegać się o kredyt.

Wynika to z faktu, że banki są zobowiązane do sprawdzania, jak wśród ich klientów są wdrażane cele zrównoważonego rozwoju. Tak samo inne większe firmy będą sprawdzać swoich kontrahentów pod kątem realizacji celów ESG.

Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
ESG / Environmental, Social and corporate GovernanceKongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju / KBZRKrajowa Izba Rozliczeniowa / KIRWojciech Pantkowski
Autor Robert Lidke | BANK.pl

Zobacz także

Kacper Dworniczak. Źródło: VeloBank
VeloTalent: Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku
„Barometr Flotowy 2025” Arval Mobility Observatory
Polski rynek flotowy przyspiesza, ale bez elektromobilności
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. Źródło: UEP
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zwycięzcy
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}