IT@BANK: Bank tak szybki jak klient

IT@BANK: Bank tak szybki jak klient
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czego oczekują klienci banków? W jaki sposób przewidzieć, którymi produktami będą zainteresowani w przyszłości? Jak szybko reagować na ich zmieniające się potrzeby i trafić z odpowiednią usługą do konkretnego odbiorcy we właściwym miejscu i czasie? Czy banki samodzielnie stawią czoła tym wyzwaniom? Na te oraz inne pytania odpowiada Tomasz Buczak, Head of Asseco Innovation Hub.

Co jest dzisiaj największym motorem zmian w sektorze bankowym?

– Największym motorem zmian w sektorze bankowym zawsze byli i są klienci. Poszukują oni dopasowanych do siebie usług oraz intuicyjnego sposobu kontaktu z bankiem, zarówno w oddziale, jak i tego realizowanego za pośrednictwem aplikacji bankowych. Dlatego w ich komunikacji z bankiem niezmiennie ważne są dwa aspekty. Po pierwsze customer experience, czyli przekazywanie informacji w sposób maksymalnie intuicyjny, prosty oraz dostosowany do odbiorcy. Drugim jest personalizacja usług bankowych rozumiana dużo szerzej niż produkt lub usługa.

Dlaczego personalizacja usług bankowych jest tak ważna?

– Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy zastanowić się, kim jest dzisiejszy klient banku? Przyzwyczailiśmy się do podziału społeczeństwa według daty urodzin: pokolenia Baby boomers, X,Y, Z oraz Alpha. Ale czy możemy jednoznacznie stwierdzić, która z tych generacji jest szczególnie cyfrowa?

Kanadyjski dziennikarz i ekspert w zakresie cyfrowego marketingu Mitch Joel, powiedział że „cyfrowa generacja to każda generacja”, bez względu na to, czy korzystamy w mniejszym lub większym stopniu z dobrodziejstw cyfrowego świata.

Jednak nie jesteśmy tacy sami, jak pozostałe osoby z generacji, do której zostaliśmy przypisani. Każdy z nas jest jednostką indywidualną, mającą swoje własne potrzeby i umiejętności. Każdy próbuje odnaleźć się w cyfrowym świecie, układając go w taki sposób, aby pasował do aktualnego kontekstu życia. Wydaje się, że właśnie kontekst jest tu kluczem. Prowadzi nas on wprost do personalizacji wybiegającej daleko dalej poza ramy klasycznej segmentacji. Z kolei personalizacja oznacza skojarzenie indywidualnych potrzeb klienta zarówno finansowych, jak i niefinansowych. Ważne jest to, aby była ona oparta również na m.in. takich elementach, jak czas, miejsce, zdarzenie, przyzwyczajenia, stan finansów, podobieństwa do innych ludzi i wiele, wiele innych.

Jaki więc powinien być bank cyfrowej generacji klientów?

– Przede wszystkim powinien być tak ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK