IT@BANK 2018: Platforma IBM PowerAI
Piotr BeńkeChief
Technology Officer for IBM Poland and Baltics
Michał Iwański
Senior CTS AI Power Systems
Nie bez przyczyny dane określane są mianem paliwa XXI w. Aby przeanalizować olbrzymie ilości danych, których z każdą chwilą przybywa, potrzebne jest rozszerzenie możliwości człowieka w zakresie analizy, rozumienia i szybkości przetwarzania informacji poprzez zastosowanie najnowszych rozwiązań technologii kognitywnych, takich jak: sztuczna inteligencja AI (ang. artificial intelligence), a w szczególności uczenie maszynowe ML (ang. machine learning), czy też głębokie uczenie DL (ang. deep learning). Technologie te pozwalają na odblokowanie ukrytego potencjału i wzorców w posiadanych danych lub danych, do których mamy dostęp.
Obecnie w centrum uwagi w zakresie sztucznej inteligencji są rozwiązania głębokiego uczenia, wykorzystujące wielowarstwowe sztuczne sieci neuronowe, które pozwalają systemom na uczenie się, wykorzystując przy tym informacje zawarte w ogromnej ilości danych.
Operowanie na dużej ilości danych, a także pożądana duża szybkość uczenia się systemu wymaga efektywnego oprogramowania oraz ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI