IT@BANK 2018: Dane w branży usług finansowych
W branży usług finansowych panuje bardzo silna konkurencja. W jaki sposób dane pomagają organizacjom stawiać czoła temu wyzwaniu?
– Na rynku, na którym jedyną stałą jest zmiana, wiele instytucji finansowych albo inicjuje przeobrażenia, albo im podlega. Niezależnie od tego, czy są to instytucje o ugruntowanej pozycji, oferujące szeroką gamę produktów lub usług, czy też firmy rozpoczynające działalność z wąską ofertą, dane są uznawane za główny atut pomagający organizacjom w zdobyciu raczej pozycji partnera niż usługodawcy. Istota tej zmiany polega na zrozumieniu, jakiej wartości poszukują klienci, a następnie ustaleniu optymalnego sposobu jej dostarczenia. Instytucje od dłuższego już czasu funkcjonujące na rynku często dysponują obszerną bazą danych o swoich klientach i ich potrzebach, ale zarazem z trudem nadążają za obecnym tempem innowacji. Startupy nie posiadają takiej bazy danych, ale wnoszą na rynek elastyczność i sprawność. Dla każdej z tych grup zarządzanie danymi staje się kluczem do tego, jak będą one reagować na zmiany na rynku, ponieważ dane to kluczowy aspekt odróżniający jedną organizację od drugiej. Zarządzanie nimi ma zatem kluczowe znaczenie dla tego, w jaki sposób organizacje będą albo inicjować zmiany, albo na nie reagować.
Jaka jest największa zmiana w branży w tym roku?
– Dostrzeżenie faktu, że metadane są równie ważne jak dane. Wiele dużych projektów i programów mających na celu lepsze wykorzystanie istniejących danych lub pozyskiwanie ich nowych form nie zakoń...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI