IT@BANK 2018: Cyfrowa rejestracja klienta – Digital Customer Onboarding
Grzegorz Ficowicz
Business Solutions Architect, Dimension Data Polska
Cyfrowa weryfikacja tożsamości przy otwieraniu rachunku bankowego
W celu ograniczenia ryzyka oszustwa podczas otwierania rachunku bankowego, niezbędna jest weryfikacja tożsamości klienta – wymagają tego krajowe oraz międzynarodowe przepisy prawne. Do niedawna weryfikacja wiązała się z fizyczną obecnością klienta w banku i okazaniem dokumentu tożsamości. Obecnie, wobec powszechnego wykorzystania komunikacji mobilnej i internetu, rośnie potrzeba rejestracji nowych klientów zdalnie.
Dimension Data oferuje sprawdzone rozwiązania umożliwiające weryfikację tożsamości klienta chcącego założyć konto za pomocą urządzenia mobilnego (smartfon, tablet), laptopa z kamerą, a nawet komputera stacjonarnego wyposażonego w kamerę zewnętrzną. Dzięki nim można potwierdzić personalia użytkownika poprzez sprawdzenie dowodu osobistego lub paszportu oraz dopasowanie biometryczne pomiędzy wykonanym w danej chwili autoportretem (tzw. selfie) a zdjęciem umieszczonym w dokumencie tożsamości.
Uwaga!
|
Automatyzacja procesu rejestracji klienta – IDEMIA eKYC
IDEMIA eKYC (Know Your Customer) jest rozwiązaniem umożliwiającym bankom i innym instytucjom stworzenie kompletnego, w pełni automatycznego procesu rejestracji klienta z poziomu firmowej aplikacji mobilnej lub strony internetowej.
W procesie weryfikacji tożsamości użytkownika wykorzystywane są następujące mechanizmy:
- Asysta przy skanowaniu dokumentów (np. dowód osobisty, paszport, rachunek za prąd) oraz pobieraniu próbek biometrycznych (wizerunek twarzy) w celu uzyskania najlepszych wyników.
- Sprawdzenie dokumentu w celu potwierdzenia jego autentyczności.
- Weryfikacja biometryczna wzbogacona o zabezpieczenia antyspoofingowe (w tym detekcję cechy liveness/vitality) w celu sprawdzenia, czy użytkownik jest rzeczywiście tą osobą, której dotyczą dostarczone dokumenty.
- Mechanizm zwalczania nadużyć finansowych (ochrona przed użyciem zgubionych/ skradzionych dokumentów, ponownym wykorzystaniem dokumentu itp.), w tym przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML) i użycia bazy danych osób na eksponowanych stanowiskach politycznych (PEP).
- Weryfikacja oparta na wiedzy (odpowiedzi na pytania znane tylko użytkownikowi).
- Weryfikacja manualna z wykorzystaniem wideoczatu, stosowana, gdy weryfikacja automatyczna nie przyniosła ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI