IT@BANK 2018: BPM – narzędzie cyfrowej transformacji
Paweł Krajewski
dyrektor handlowy DomData AG
Przewaga konkurencyjna
Wzorcowa strategia cyfryzacji przedsiębiorstwa zakłada łączenie „wszystkiego ze wszystkim” za pomocą platformy wymieniającej informacje pomiędzy systemami, które są do niej podłączone. Pozwala to na łatwe dostosowywanie procesów i modeli biznesowych do zmieniających się celów biznesowych organizacji oraz oczekiwań i zachowań klientów. Dostęp online do aktualnej informacji, agregującej dane z różnych źródeł, pozwala na efektywną pracę i daje przewagę konkurencyjną. Właściwe zarządzanie danymi, będącymi kluczowym zasobem banku, decyduje o powodzeniu wprowadzenia cyfryzacji. Wymaga to odpowiedniej infrastruktury zarówno do gromadzenia danych, jak i do ich analizowania w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
Przewodnia rola BPM
Cyfryzacja w organizacji zwykle rozpoczyna się od wdrożenia platformy klasy BPM. Jej zadaniem jest wspieranie, rozwijanie i korygowanie wewnętrznych procesów. Rozwiązanie BPM zapewnia standaryzację pracy poprzez wdrażanie procedur w postaci elektronicznych procesów biznesowych. Zastępuje dokumenty papierowe i ich obieg cyfrowym systemem ewidencji. Zapewnia poprawność i synergię gromadzonych danych pochodzących z różnych obszarów działania banku. Umożliwia też monitorowanie wydajności, efektywności i jakości pracy.
Platforma BPM jest podstawowym narzędziem do budowy procesów wspierających działania w całym obszarze funkcjonowania organizacji. System ten wspiera także zarządzanie dokumentami wraz z elektronicznym repozytorium dokumentów.
Automatyzacja reguł biznesowych ze wsparciem silnika decyzyjnego pozwala w systemie BPM implementować nawet bardzo złożone algorytmy przetwarzania danych i działania procesów. Przykładem takiej automatyzacji jest monitorowanie procesu wydania karty kredytowej i podjęcie próby ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI