IT@BANK 2017: Przekaz marketingowy skrojony na miarę klienta

IT@BANK 2017: Przekaz marketingowy skrojony na miarę klienta
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Być coraz bliżej klienta - w tym prostym stwierdzeniu zawiera się strategia funkcjonowania współczesnych instytucji finansowych na rynku masowym. Kreowanie pozytywnych doświadczeń klientów banku poprzez optymalne dopasowanie przekazu marketingowego do ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań stanowi dziś o przewadze danej instytucji względem konkurentów, również tych z agresywnie zajmującej kolejne obszary rynku branży fintech.

Osiągnięcie zadowalającego poziomu indywidualizacji oferty przy dużym wolumenie klientów nie jest jednak możliwe bez zastosowania nowoczesnych systemów do zarządzania kampaniami marketingowymi. Do pewnego momentu z tym niełatwym zadaniem radzą sobie wewnętrzne systemy bankowe, wspomagane obficie przez analityków, jednak po przekroczeniu pewnego progu – co ma zasadniczo miejsce we wszystkich większych bankach uniwersalnych – przygotowanie przekazu marketingowego adekwatnego do jego profilu nie jest możliwe bez dedykowanych narzędzi z zakresu marketing automation klasy enterprise. Taki właśnie system wdrożony został niedawno w Credit Agricole Bank Polska. – Ten ambitny projekt stanowił istotny element strategii banku i jest kluczowy w kontekście zarządzania tzw. outbound marketingiem – podkreślił Wojciech Szmidt, dyrektor Departamentu Customer Intelligence.

Partnerem banku w realizacji tego niełatwego zadania została firma Data Force Group, która zaoferowała rozwiązanie bazujące na technologii IBM Watson Marketing. – Całe wdrożenie udało się zrealizować w relatywnie krótkim czasie. W ciągu piętnastu miesięcy został zainstalowany i odpowiednio skonfigurowany system – przypomniał Przemysław Wyborski, partner zarządzający firmy Data Force Group. Osiągnięcie tak doskonałego rezultatu było możliwe dzięki modelowo układającej się współpracy na linii bank – partner IT. – Wyraz „partnerstwo” najpełniej oddaje istotę naszego współdziałania z Data Force Group. Widać było, że nasi partnerzy znakomicie rozumieją istotę bankowego biznesu, że ich celem jest nie tylko wykonanie zadania integracji oferowanego narzędzia z bankową infrastrukturą, ale również, a może przede wszystkim, dążenie do maksymalizacji zadowolenia klientów – zauważyła Dorota ­Poniatowska-Mańczak, CIO. Bilateralny charakter wdrażania systemu podkreślają również reprezentanci dostawcy technologii. – Jako partnerzy firmy IBM jesteśmy równocześnie twarzą całego projektu. Występujemy z jednej strony w roli integratora systemu, z drugiej jednakże dajemy wsad konsultingowy i ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI