IT@BANK 2017: Przekaz marketingowy skrojony na miarę klienta
Osiągnięcie zadowalającego poziomu indywidualizacji oferty przy dużym wolumenie klientów nie jest jednak możliwe bez zastosowania nowoczesnych systemów do zarządzania kampaniami marketingowymi. Do pewnego momentu z tym niełatwym zadaniem radzą sobie wewnętrzne systemy bankowe, wspomagane obficie przez analityków, jednak po przekroczeniu pewnego progu – co ma zasadniczo miejsce we wszystkich większych bankach uniwersalnych – przygotowanie przekazu marketingowego adekwatnego do jego profilu nie jest możliwe bez dedykowanych narzędzi z zakresu marketing automation klasy enterprise. Taki właśnie system wdrożony został niedawno w Credit Agricole Bank Polska. – Ten ambitny projekt stanowił istotny element strategii banku i jest kluczowy w kontekście zarządzania tzw. outbound marketingiem – podkreślił Wojciech Szmidt, dyrektor Departamentu Customer Intelligence.
Partnerem banku w realizacji tego niełatwego zadania została firma Data Force Group, która zaoferowała rozwiązanie bazujące na technologii IBM Watson Marketing. – Całe wdrożenie udało się zrealizować w relatywnie krótkim czasie. W ciągu piętnastu miesięcy został zainstalowany i odpowiednio skonfigurowany system – przypomniał Przemysław Wyborski, partner zarządzający firmy Data Force Group. Osiągnięcie tak doskonałego rezultatu było możliwe dzięki modelowo układającej się współpracy na linii bank – partner IT. – Wyraz „partnerstwo” najpełniej oddaje istotę naszego współdziałania z Data Force Group. Widać było, że nasi partnerzy znakomicie rozumieją istotę bankowego biznesu, że ich celem jest nie tylko wykonanie zadania integracji oferowanego narzędzia z bankową infrastrukturą, ale również, a może przede wszystkim, dążenie do maksymalizacji zadowolenia klientów – zauważyła Dorota Poniatowska-Mańczak, CIO. Bilateralny charakter wdrażania systemu podkreślają również reprezentanci dostawcy technologii. – Jako partnerzy firmy IBM jesteśmy równocześnie twarzą całego projektu. Występujemy z jednej strony w roli integratora systemu, z drugiej jednakże dajemy wsad konsultingowy i ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI