IT@Bank: Spotkania na odległość

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Nowoczesne technologie stają się coraz tańsze i jednocześnie coraz łatwiejsze do obsługi. Dzisiaj nie trzeba już mieć wykształcenia informatycznego, by zestawić tele- czy wideokonferencję z kilkoma uczestnikami. To powoduje, że nowe formy komunikacji zyskują ogromną popularność i wykorzystywane są przez zdecydowaną większość firm i instytucji, które mają oddziały i filie na terenie całego kraju, a nawet poza jego granicami.

Marek Sławski

Wirtualne spotkania to oszczędność czasu i pieniędzy, a także możliwość codziennej, roboczej komunikacji pomiędzy pracownikami, klientami i kontrahentami.

O zaletach wideokomunikacji napisano bardzo wiele. Dają wymierne oszczędności na kosztach delegacji służbowych, skracają czas podjęcia decyzji, ułatwiają przekazanie informacji do wielu osób równocześnie, często pracujących w odległych miejscach. Możliwość szybkiego „skrzyknięcia” wybranych ekspertów pozwala błyskawicznie reagować na nieprzewidywalne sytuacje. Rosnąca przepustowość łączy internetowych, a także coraz doskonalsze metody kompresji dźwięków i danych powodują, że standardowe połączenia wideofoniczne zyskują kolejne, coraz bogatsze funkcjonalności, ponieważ użytkownikom wideokonferencji nie wystarcza już, że będą się widzieć i słyszeć. Chcą również udostępniać sobie wzajemnie dokumenty i prezentacje i wspólnie na nich pracować. Technologia już na to pozwala. Mało tego, na rynku dostępne są rozwiązania, które pozwalają wszystkim uczestnikom spotkania wykorzystywać własne mobilne urządzenia do udostępniania dokumentów lub prowadzenia prezentacji.

W tej sytuacji nie dziwi więc, że systemy wideokonferencyjne są bardzo chętnie wykorzystywane przez banki. To one przede wszystkim – ze względu na specyfikę swojej działalności – mają dziesiątki, a nawet setki oddziałów w całym kraju, a często powiązania kapitałowe powodują, że część decyzji trzeba konsultować z zagranicznymi centralami.

Z pracownikami na całym świecie

– W Idea Banku S.A. funkcjonuje system wideokonferencyjny, który wykorzystywany jest na kilka sposobów. Przede wszystkim jest to narzędzie używane przez klientów do kontaktu z konsultantami. Poprzez serwis internetowy udostępniany jest tzw. wirtualny oddział, w którym klienci mogą wybrać dogodną formę rozmowy, tj. chat, audio lub właśnie wideo. Klient, rozmawiając z konsultantem przez internet, oszczędza czas, ponieważ nie musi odwiedzać stacjonarnego oddziału, by załatwić swoją sprawę – teraz może zrealizować wybrane dyspozycje online – informuje Klaudia Klimkowska z Biura Analiz i PR Idea Banku S.A.

– System wideokonferencyjny przydatny jest również podczas organizowania „wirtualnych spotkań” pracowników, którzy znajdują się w różnych lokalizacjach. W formie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI