ING Bank Śląski wprowadza usługę prośby o przelew na telefon w systemie BLIK
„Banki i instytucje płatnicze na całym świecie dostrzegają coraz większe zainteresowanie usługami typu 'request for payment’. Wprowadzenie prośby o przelew jako dodatkowej funkcji przelewu na telefon BLIK zmienia sposób, w jaki będziemy oddawać sobie pieniądze, to rozwiązanie wygodne, proste i bardzo bezpieczne” – powiedział dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK Marcin Waldowski, cytowany w komunikacie.
Podział rachunku, który ułatwia proces rozliczania się ze wspólnych zakupów
Dodatkowo, w ramach prośby o przelew, bank wprowadził podział rachunku, który ułatwia proces rozliczania się ze wspólnych zakupów. Użytkownik będzie mógł wybrać grupę kontaktów i dzielić rachunek po równo lub dostosowywać kwoty do poszczególnych odbiorców. Nadawca podziału będzie mógł w wyliczeniach uwzględnić także siebie, podano także.
Usługi „Prośba o przelew” i „Podział rachunku” są darmowe. Są dostępne w aplikacji Moje ING mobile razem z przelewami na telefon BLIK.
Czytaj także: mBank wprowadza funkcję wysyłania prośby o przelew na telefon w systemie BLIK >>>
ING Bank Śląski jest notowany na GPW od 1994 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING. Aktywa razem banku wyniosły 158,61 mld zł na koniec 2019 r.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIK-a mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, Pekao, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a także banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.