ING Bank Śląski stawia na e-commerce
„Stawiamy na e-commerce, który wciąż w naszym kraju ma znaczący potencjał do wzrostu wolumenu. Jest tu ogromne pole do rozwoju w obszarze płatności dla takiej instytucji, jak nasza zarówno poprzez nowe projekty, jak i również bardziej tradycyjną ofertę bankową” – powiedział Bolesławski.
Kluczowymi projektami w e-commerce są iMoje i Twisto
Według jego słów, e-commerce w Polsce ma potencjał nawet 10-krotnego wzrostu. Kluczowymi projektami instytucji w e-commerce są iMoje i Twisto.
„Jesteśmy zadowoleni z ich rozwoju. Obecnie spełniają nasze oczekiwania dotyczące udziału w rynku polskiego e-commerce, Obecnie mamy podpisane umowy z 1 333 sklepami. Dynamicznie rosną też nasze obroty. Twisto oferujemy wraz z bramką płatniczą. W przypadku Twisto proces implementacji wymaga jednak więcej czasu. Gdy osiągnie większą skalę, będziemy do niego dobudowywać produkty – kredyty konsumenckie, karty. Póki co, trwa rozbudowa funkcjonalności płatności związanych z bramką” – wskazał wiceprezes.
Czytaj także: Ranking Banków MF BANK: ING Bank Śląski otwarty dla wszystkich >>>
W kwestii platformy Aleo wskazał, że transformuje ona w platformę, gdzie biznes może szukać wszelkich informacji uwiarygadniających kontrahenta.
„Wizyty na platformie systematycznie rosną i przekroczyły 700 tys. wejść w lipcu. Chcemy, żeby stała się ona podstawowym źródłem informacji o firmach w Polsce w oparciu powszechnie dostępne dane. Kiedy liczba wizyt przekroczy 1 mln i osiągnie efekt skali, wtedy będziemy myśleli o dodaniu kolejnych funkcjonalności” – powiedział Bolesławski.
Chęć współpracy ze start-upami
Podtrzymał też chęć współpracy ze start-upami. Jednak ING BSK podchodzi do tego tematu selektywnie. Podstawowym kryterium podjęcia współpracy jest identyfikacja możliwości oferowania ostatecznego produktu w długim terminie.
„Interesujące nas obszary to szeroko pojęte projekty związane z e-commerce oraz dotyczące zwiększenia lojalności klientów. Otwarte środowisko bankowe dodatkowo sprzyja rozwijaniu palety produktów” – ocenił wiceprezes.
Cyfryzacja przyspieszyła wzrost wolumenu kredytów korporacyjnych do 40 mld zł
ING Bank Śląski dzięki cyfryzacji procesów przyspieszył zwiększanie wolumenu kredytowego do obecnych 40 mld zł w segmencie średnich i dużych firm i od lat utrzymuje tu dwucyfrową dynamikę wzrostu, poinformował Michał Bolesławski.
„Uwzględniając największe firmy, po II kw. br mamy 11,5% ogółu kredytów korporacyjnych. W segmencie średnich i dużych firm finansujemy polskie firmy łączną kwotą ok. 40 mld zł. Daje nam to dominującą pozycję na rynku. W osiągnięciu takiego wolumenu pomogła digitalizacja procesów. Systematyczne usprawnianie, automatyzacja i w efekcie szybkie przetwarzanie wniosków kredytowych wzmocniło nasz potencjał przy stabilnej liczbie zatrudnionych. Akcja kredytowa rośnie nam dwucyfrowo” – powiedział Bolesławski.
Inicjatywy cyfryzacyjne koncentrują się wokół platformy ING Biznes, za pomocą której dostępne są wszystkie produkty bankowe. Wiceprezes podkreślił możliwości finansowania dla biznesu poprzez szybką ścieżkę kredytową jaką oferują scyfryzowane systemy instytucji.
„Wywiązujemy się z krótkich terminów rzędu ok. 5 dni wobec 15 dni w przypadku konkurencji. Ważnym elementem naszych relacji z klientami firmowymi jest tzw. easy lending obecnie do 400 tys. zł. Ten produkt rozwija się tak dobrze, że będziemy systematycznie podnosić limit dostępnego finansowania. Wewnętrznie naszymi siłami rozwijamy algorytm, co wraz z procedurą know your customer pozwala na oferowanie dostosowanej do poszczególnego klienta oferty po 6 miesiącach posiadania u nas rachunku. Wychodzimy aktywnie z propozycją finansowania do klienta, a on, po swojej stronie, może dokończyć cały proces online” – wymienił wiceprezes.
Dodał, że szybki proces ma miejsce również przy korzystaniu przez klienta ING BSK z faktoringu (szczególnie w segmencie mikro) i leasingu.
ING Bank Śląski jest notowany na GPW od 1994 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING. Aktywa razem banku wyniosły 141,6 mld zł na koniec 2018 r.