Informacja „made in Poland” na produkcie zachęca do zakupu 87 proc. konsumentów

Informacja „made in Poland” na produkcie zachęca do zakupu 87 proc. konsumentów
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Informacja o tym, że produkt został wyprodukowany w naszym kraju zachęca do zakupu 87% Polaków, wynika z badania Kantar TNS, przeprowadzonego na zlecenie PKN Orlen.

Informacja "made in Poland" na produkcie zachęca do zakupu 87 proc. konsumentów - wynika z badania @KantarTNS ‏dla @PKN_ORLEN

„Informacja o tym, że produkt został wyprodukowany w naszym kraju zachęca do zakupu 87% Polaków. Kolejne pozycje zajęły wskazania związane z lokalnością, rodzinnością i ekologicznością. Najsłabiej przekonują zapisy odwołujące się do renomy marki jako znanej, światowej oraz to, że dany produkt jest wyprodukowany w Unii Europejskiej” – czytamy w prezentacji wyników badania.

63% z nas uważa, że kupowanie zagranicznych produktów osłabia pozycję Polski. Dwie trzecie badanych stwierdziło także, że na rynku można znaleźć polskie odpowiedniki większości zagranicznych produktów. Sześciu na dziesięciu Polaków jest zdania, że jesteśmy krajem samowystarczalnym, podano także.

„Polskie produkty spożywcze wciąż cieszą się doprą opinią. Ośmiu na dziesięciu Polaków mając do wyboru produkt w tej samej cenie wybrałoby rodzimy produkt. Kierowcy mają nieco lepsze zdanie o polskich produktach spożywczych niż ogół badanych Polaków i są także nieco bardziej skłonni po nie sięgać” – czytamy dalej.

Firma ma wspierać promocję Polski za granicą

Polskie produkty spożywcze uważa za zdrowsze 83% ankietowanych kierowców, zaś wśród ogółu badanych taką opinię prezentowało 81% osób.

Do deklaracji „Mając do wyboru polski i zagraniczny produkt spożywczy w tej samej cenie wybieram produkt polski” pozytywnie odniosło się 81% ankietowanych kierowców wobec 80% ogółu badanych.

„Polacy zapytani o powinności firmy będącej czempionem narodowym wskazywali, że przede wszystkim ma wspierać promocję Polski za granicą (75%), zdobywać zagraniczne rynki oraz budować dobrobyt ekonomiczny Polski. Warto zwrócić uwagę, że kierowcy w większym stopniu niż ogół Polaków kładli nacisk na zdobywanie rynków zagranicznych przez taką firmę” – napisano też w prezentacji.

Metodologia badania

Badanie zostało przeprowadzono metodą CAWI 20-27 kwietnia br. Objęło 1 000 wywiadów z Polakami w wieku 17+, z czego 779 wywiadów przeprowadzono z Polakami, którzy posiadali w swoim gospodarstwie domowym samochód.

Pod koniec lipca br. PKN Orlen wystartował z kampanią Polskie Soki; informował wówczas, że liczy na wzrost sprzedaży soków o 150% w ciągu roku. Prezes Daniel Obajtek zadeklarował wtedy, że PKN Orlen chce zwiększyć udział polskich produktów w sprzedaży na stacjach do 60% z obecnych ok. 50%.

Źródło: ISBnews