Idea Bank: przetwarzanie danych w chmurze jeszcze bezpieczniejsze
Idea Bank jako pierwszy podmiot w polskim sektorze usług finansowych uzyskał certyfikaty ISO 27017 oraz ISO 27001 potwierdzające bezpieczeństwo przetwarzanych danych w chmurze. Pierwszy z certyfikatów określa zasady dotyczące klientów i dostawców usług w chmurze obliczeniowej, drugi dotyczy wymagań w zakresie tworzenia, utrzymywania i rozwoju systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Proces audytu i certyfikacji był prowadzony we współpracy z kancelarią Kochanski & Partners.
– Jesteśmy zadowoleni z uzyskanych certyfikacji. Są potwierdzeniem, że Idea Bank ma dobrze działający system zarządzania bezpieczeństwem informacji w chmurze obliczeniowej, a dane klientów przetwarzane są z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa – mówi Jaromir Frankowicz, członek zarządu Idea Bank.
Uzyskanie tych certyfikatów to potwierdzenie naszej wiarygodności w dostarczanych rozwiązaniach oraz kolejny etap digitalizacji produktów i usług z wykorzystaniem do tego potencjału chmury obliczeniowej.
Innowacyjność i bezpieczeństwo
Nowe certyfikaty wpisują się w kompleksową strategię Banku w zakresie wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Jednym z jej filarów jest innowacyjność i bezpieczeństwo. Bank współpracuje z najbardziej innowacyjnymi dostawcami w branży nowoczesnych technologii takimi jak Oracle i Microsoft. Elementami takiego podejścia stają się obok inicjatyw optymalizujących procesy i funkcjonalności dla klienta, także rozwiązania pozwalające na dalszy rozwój i rozbudowę systemów IT.
– Aktywnie realizujemy kilka złożonych projektów chmurowych, o których będziemy mogli mówić już w najbliższych kwartałach. W ostatnich latach z powodzeniem jako lider rynku w tym zakresie, przechodziliśmy przez adaptację chmury publicznej w kilku obszarach, a także przewodniczyliśmy w stworzeniu standardu PolishCloud czyli standardu wdrożeń rozwiązań informatycznych opartych o chmurę obliczeniową zgodnie z obowiązującymi regulacjami – mówi Grzegorz Pędzisz, CIO Idea Bank.
Czytaj także: Idea Bank: zysk netto w III kw. wyniósł 5,25 mln zł >>>
– Teraz jak nigdy dotąd istotne jest stawianie na technologię, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa informacji. Idea Bank – podobnie jak i my – uważa te obszary za fundament rozwoju sektora usług finansowych i całej gospodarki.
Wśród wielu firm widzimy rosnące potrzeby na styku kwestii prawnych i technologicznych, dlatego niedawno rozbudowaliśmy naszą praktykę Technologii – która obecnie może być śmiało uznana za jeden z największych i najsilniejszych tego typu wyspecjalizowanych zespołów prawniczych w Polsce – mówi Monika Maćkowska-Morytz, adwokat i counsel w Kochański & Partners.
Idea Bank skupia się nad rozwojem pełnej bankowości mobilnej dla sektora MŚP
Idea Bank skupia się nad rozwojem pełnej bankowości mobilnej dla sektora MŚP oraz automatyzacji procesów biznesowych. Docelowo wszystkie usługi i produkty bankowe dostępne w oddziałach stacjonarnych trafią do kanałów online. Bank priorytetowo traktuje proces digitalizacji, dlatego w ostatnich miesiącach udostępnił swoją aplikację mobilną użytkownikom telefonów Huawei oraz wprowadził możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych Google Pay. Jednocześnie Bank pracuje nad dalszą optymalizacją procesów wewnętrznych. W tym celu w Banku został powołany Zespół ds. Automatyzacji i Robotyzacji Procesów. Stworzone roboty odciążą pracowników, przejmując część powtarzalnych i manualnych zadań.
Uzyskana przez Bank certyfikacja jest atestem okresowym, co oznacza, że wymagania norm ISO będą co roku weryfikowane przez niezależnego audytora, a za trzy lata zostanie przeprowadzona całościowa recertyfikacja systemu. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że Bank cały czas utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa danych przetwarzanych w chmurze.