Horyzonty Bankowości 2015: Outsourcing centrami wspólnymi stoi
Praktycznie dziś żaden bank nie jest w stanie obejść się bez firm outsourcingowych. Najchętniej korzystają z usług centrów wspólnych.
Marcin Podleśny
Korzystanie przez banki z usług outsourcingowych ma znaczenie dla efektywności i wydajności operacyjnej, optymalizacji zatrudnienia oraz utrzymania pozycji konkurencyjnej na rynku. Według danych zebranych przez Związek Banków Polskich, 76 proc. banków w Polsce korzysta z instytucji outsourcingu bankowego, a kolejne 14 proc. planuje powierzenie pewnych czynności podmiotom zewnętrznym.
Wiele firm kupuje usługi outsourcingu IT od podmiotów lokalnych, które doskonale rozumieją ich biznes oraz otoczenie, w którym funkcjonują, a przy tym potrafią zaoferować ceny na poziomie dostosowanym dla danego regionu i branży. Fakt ten potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez Kapsch BusinessCom (Branża Teleinformatyczna – Trendy i Wyzwania, 2014), z którego dowiadujemy się, że 67 proc. spośród 45 proc. przedsiębiorstw, które zlecają usługi informatyczne firmom zewnętrznym, korzysta z usług lokalnych dostawców. Z drugiej strony mamy dużych graczy na rynku outsourcingu usług, którzy przenoszą wybrane procesy do krajów innych niż siedziba przedsiębiorstwa (offshoring) lub świadczą swoje usługi dla przedsiębiorstw lokalnych i zagranicznych. W tym miejscu warto wymienić takie firmy, jak HP, IBM, Intel, Capgemini, Infosys, Sii, Business Consulting Center (BCC), Comarch, Asseco, Atos Origin, Sunrise Systems, Compuware, Cyclad czy it WORKS.
Aplikacje i problemy
Z danych udostępnionych przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (Association of Business Service Leaders in Poland, ABSL), organizacji branżowej reprezentującej sektor nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce, dowiemy się, że w Polsce funkcjonuje już 470 centrów usług z kapitałem zagranicznym. Działalność tych centrów skupia się w dziesięciu największych ośrodkach usług biznesowych w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, Łó...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI