Horyzonty Bankowości 2015: Assistance w niezbędniku bankowego produktowca

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Niemal 1,8 mln Polaków skorzystało z usług assistance w 2014 r. Popularność tych usług rośnie z roku na rok. Liczba osób korzystających ze wsparcia podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o niemal 60 proc. To zasługa banków i ubezpieczycieli, najczęściej dodających te usługi do swoich produktów.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen Polska dla Mondial Assistance, w 2014 r. 93 proc. dorosłych Polaków (ponad 18 mln osób) posiadało produkty ubezpieczeniowe lub bankowe. Spośród nich co dziesiąty, czyli niemal 1,8 mln osób, skorzystało z dołączonego do tych produktów pakietu assistance, czyli usług pomocy podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych. Kolejne 5,6 mln osób jest świadomych, że ma możliwość skorzystania z nich. W 2014 r. już 64 proc. Polaków wiedziało, czym jest assistance – o 24 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. To właśnie za sprawą rosnącej świadomości w górę idą statystyki pokazujące faktyczne wykorzystanie pomocy opłaconej i zorganizowanej przez wyspecjalizowane podmioty.

Najpopularniejszym rodzajem assistance, zarówno w wymiarze świadomości, jak i wykorzystania, jest pomoc na drodze. W badaniu, podobnie jak w 2014 r., odpowiedziało tak 37 proc. pytanych. 30 proc. osób kojarzy tę usługę jako rodzaj ubezpieczenia. Istotnie, w stosunku do zeszłego roku, wzrósł odsetek osób identyfikujących assistance z usługami pomocowymi i ratunkowymi (z 20 do 26 proc.). Inne wymieniane skojarzenia to: ochrona, zabezpieczenia, usługi concierge i domowe, usługi turystyczne, usługi medyczne, usługi bezgotówkowe.

Lepsze wyniki assistance w bankach

Najczęściej z usług assistance korzystano w 2014 r. w ramach ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI