Fundacja Polska Bezgotówkowa partnerem strategicznym Programu Edukacyjnego „Warto Bezgotówkowo”!
Akcja #WartoBezgotowkowo jest inicjatywą Koalicji na Rzecz Obrotu Płatności Bezgotówkowych i Mikropłatności.
Tydzień Płatności Bezgotówkowych
W ramach prowadzonej kampanii organizowany jest Tydzień Płatności Bezgotówkowych, którego celem jest edukacja obywateli oraz zachęcanie do świadomego korzystania z bezgotówkowych instrumentów płatniczych.
Udział w Tygodniu Płatności Bezgotówkowych mogą wziąć zarówno osoby indywidualne, jak i przedsiębiorcy oraz instytucje publiczne. W tym roku Tydzień Płatności Bezgotówkowych przypada na 19 – 23 października.
-Wszyscy dobrze wiemy, że rok 2020 jest dla nas szczególny, ponieważ postawił przed każdym z nas szereg wyzwań, którym należało sprostać. W otaczającej nas przestrzeni publicznej mogliśmy zauważyć, że przez ostatnie miesiące do płatności bezgotówkowych przekonali się zarówno klienci, którzy chcieli się czuć bezpiecznie w sklepach i innych punktach usługowo-handlowych, jak i przedsiębiorcy, którzy chcieli odpowiadać na oczekiwania tych klientów – powiedział dr Mieczysław Groszek, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Z badań profesora Michała Polasika z UMK w Toruniu wynika, że 38 proc. respondentów w trakcie epidemii COVID-19 częściej korzystało z płatności bezgotówkowych.
Natomiast aż 1/3 respondentów wskazała, że po zakończonej epidemii nowego koronawirusa zdecydowanie będzie płaciło bezgotówkowo.
-Pandemia COVID-19 obecna w naszym życiu już od ponad pół roku pokazała jak ważne były podejmowane od kilku lat działania edukacyjno-informacyjne w obszarze popularyzacji bezgotówkowych form płatności. Dzięki temu oraz przede wszystkim dzięki rosnącej dostępności do terminali płatniczych czy aplikacji mobilnych, dziś miliony Polaków, zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych gminach, coraz chętniej i aktywniej korzystają z tych rozwiązań – mówi Michał Polak, wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowości, i dodaje:
– Jako Warszawski Instytut Bankowości, koordynujący od 2017 r. realizację kampanii „Warto Bezgotówkowo”, wspieraną zarówno przez m.in. Fundację Polska Bezgotówkowa, jak i administrację publiczną w tym m.in. Ministerstwo Finansów, mamy nadzieję na dalsze utrwalanie w świadomości społecznej, korzyści płynących ze stosowania szybkich i bezpiecznych – również w aspekcie zdrowotnym – form płatności.
#ZdrowoBezgotówkowo
-Te zmiany nawyków wymagają odpowiedniego wsparcia, edukacji społecznej – bo płatności bezgotówkowe się zmieniają. Dlatego też cieszę się, że również i w tym roku Fundacja Polska Bezgotówkowa będzie aktywnie wspierać i promować Tydzień Płatności Bezgotówkowych – dodał dr Mieczysław Groszek.
Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczęła także drugą falę kampanii społecznej #ZdrowoBezgotówkowo, która przypomina klientom i przedsiębiorcom jak ważne jest przestrzeganie higieny, odpowiednich zachowań i nawyków, aby dbać o wspólne bezpieczeństwo siebie i innych w trakcie trwającej epidemii.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.polskabezgotowkowa.pl/zdrowobezgotowkowo.
Informacje o Tygodniu Płatności Bezgotówkowych oraz całej akcji #WartoBezgotówkowo można znaleźć na stronie internetowej: https://wartobezgotowkowo.pl/.