Filip Czernicki został prezesem spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK)

Filip Czernicki został prezesem spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK)
Źródło: CPK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rada Nadzorcza spółki CPK wybrała w postępowaniu kwalifikacyjnym Filipa Czernickiego na prezesa Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Marcina Michalskiego na członka zarządu - poinformowała w piątek (12.04.2024) Spółka.

Do prowadzonego postępowania konkursowego na stanowisko prezesa zarządu wpłynęło osiem aplikacji, zaś w konkursie na członka zarządu – 10 zgłoszeń – poinformowało też CPK.

Jak podała spółka, Filip Czernicki ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży lotniczej i zarządzaniu zespołami ludzkimi.

Pracując w P.P. Porty Lotnicze zajmował się m.in. prowadzeniem oraz nadzorowaniem projektów strategicznych jak Chopin Airport City, rozbudowa Lotniska Chopina do przepustowości granicznej, przebudowa układu drogowego wokół Lotniska Chopina.

Jest doktorem nauk prawnych, radcą prawnym i wykładowcą akademickim. Specjalizuje się w prawie lotniczym, prawie spółek, prawie organizacji pozarządowych oraz zarządzaniu projektami i doradztwie biznesowym.

Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Biegle posługuje się językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Dr Filip Czernicki został powołany na stanowisko prezesa zarządu CPK z dniem 12 kwietnia 2024 roku.

Czytaj także: Maciej Lasek pełnomocnikiem premiera ds. CPK

Marcin Michalski – jak poinformowało CPK – przez ostatnie trzy lata pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Banku Ochrony Środowiska.

Wcześniej przez ponad 20 lat związany był z Bankiem Gospodarstwa Krajowego.

Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie na kierunku zarządzanie i marketing, Akademii Finansów w Warszawie – finanse i bankowość.

W 2021 roku ukończył studia Executive MBA w Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu.

Decyzją rady nadzorczej Marcin Michalski obejmie funkcję 22 kwietnia.

CPK

Spółka CPK została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących – m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu, w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy.

W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa.

Czytaj także: Czy CPK pobije Kanał Sueski?

Źródło: PAP BIZNES