Europejska Rada Ochrony Danych zakazała spersonalizowanych reklam na Facebooku i Instagramie

Europejska Rada Ochrony Danych zakazała spersonalizowanych reklam na Facebooku i Instagramie
Fot. stock.adobe.com / Ascannio
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich, zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD).

Meta musi zaprzestać wyświetlania reklam opartych na zachowaniach użytkowników w Internecie, ponieważ są one sprzeczne z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.

Taką decyzję podjęła 27 października ’23 Europejska Rada Ochrony Danych na wniosek urzędów ochrony danych osobowych w Holandii i Norwegii.

Decyzja została podana do publicznej wiadomości w środę 1 listopada 2023 roku.

Czytaj także: Raport Specjalny | Technologiczne Otwarcie Roku | Dane – bezcenny towar

Koniec śledzenia aktywności internautów

„Meta śledzi co publikujesz, na co klikasz lub lubisz na Facebooku i Instagramie – i wykorzystuje te informacje do oferowania spersonalizowanych reklam.

Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym” – oznajmił Aleid Wolfsen, szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący EROD.

Czytaj także: Powstał Instytut Prawa Ochrony Danych Osobowych

EROD: Meta ma dwa tygodnie na realizację zakazu

Zdaniem Wolfsena decyzja europejskiego regulatora spowoduje, iż prywatność użytkowników platform koncernu Meta będzie teraz lepiej chroniona.

Europejska siedziba spółki-matki Facebooka i Instagrama znajduje się w Irlandii i w związku z tym EROD polecił organowi regulacyjnemu w tym kraju podjęcie w ciągu dwóch tygodni działań zapewniających przestrzeganie zakazu.

Czytaj także: Naczelny Sąd Administracyjny podzielił stanowisko UODO dotyczące niedopełniania przez firmy obowiązków informacyjnych związanych z ochroną danych osobowych

Źródło: BANK.pl