eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Źródło: Mastercard
34. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP) odbędzie się w niedzielę, 25 stycznia, 2026 roku. Tego dnia Orkiestra zagra pod hasłem „Zdrowe brzuszki naszych dzieci”, zbierając środki na diagnostykę i leczenie chorób przewodu pokarmowego u najmłodszych pacjentów. Mastercard już po raz 14. jest partnerem Finału i 9. rok z rzędu udostępnia pomagającym eSkarbonkę - narzędzie do wygodnego i bezpiecznego kwestowania, jak i wpłacania datków online, przypomniała firma w informacji prasowej.

eSkarbonka napędzana przez Mastercard to narzędzie stworzone zarówno z myślą
o wolontariuszach, jak i darczyńcach. Dzięki niej każdy może zostać e-wolontariuszem i prowadzić własną zbiórkę na rzecz Finału WOŚP, udostępniając link do wirtualnej puszki swojej rodzinie, znajomym czy społeczności online.

Z perspektywy darczyńców eSkarbonka jest wygodną i bezpieczną formą przekazywania wpłat online, nawet jednym kliknięciem, dzięki rozwiązaniu Click to Pay.

W praktyce oznacza to pełną swobodę – pomoc staje się naturalnym elementem dnia, który można wpleść w rytm pracy, domowych obowiązków czy weekendowych planów i dołożyć się do zbiórki dokładnie wtedy, gdy ma się na to przestrzeń – na spacerze, w drodze na trening czy przy porannej kawie, a nawet w czasie zagranicznej podróży.

Czytaj także: Ponad 24 tysiące eSkarbonek tuż przed 32. Finałem WOŚP

Pomagać pełnym sercem. Bezcenne

„Jako Mastercard od lat wspieramy działania Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy tym, co jest naszą specjalnością – bezpiecznymi, nowoczesnymi płatnościami.

Jerzy Hołub, VP, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Nasza eSkarbonka stała się nieodłącznym elementem „wielkiego grania”. W poprzednim roku skorzystało z niej ponad 250 tys. osób.

Jesteśmy dumni, że eSkarbonka zajmuje tak ważne miejsce w tym dorocznym święcie pomagania i dziękujemy za każdą wpłatę.

Bez dobroci i hojności Polaków nawet najlepsze narzędzia nie wystarczyłyby, aby co roku zbierać tak imponujące kwoty na szczytny cel”komentuje Jerzy Hołub, VP, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

eSkarbonka od Mastercard już po raz dziewiąty

eSkarbonki co roku są dostępne dla darczyńców od połowy grudnia do północy dnia następującego po Finale WOŚP. W 2024 roku za pośrednictwem tego narzędzia wpłacono łącznie 20 mln zł, a od momentu uruchomienia eSkarbonek w 2018 roku tą drogą zebrano już ponad 97 mln zł.

Z kolei całkowita liczba zarejestrowanych wirtualnych puszek przekroczyła 120 tysięcy.

Trend ten współgra z nawykami płatniczymi Polaków – z badania Mastercard[1] wynika, że z płatności zbliżeniowych telefonem korzysta codziennie lub kilka razy w tygodniu 75% Polaków, z karty płatniczej 70%, z płatności zegarkiem 63%, a z gotówki 59%.

Dane te potwierdzają, że chętnie wybieramy nowoczesne rozwiązania płatnicze, co przekłada się również na rosnącą popularność eSkarbonek jako wygodnej formy wspierania działań charytatywnych.

Jurek Owsiak

„Widzimy z roku na rok, jak ogromną rolę w naszym Finale odgrywają nowoczesne formy płatności.

eSkarbonka od Mastercard na stałe wpisała się w krajobraz WOŚP. Dzięki eSkarbonkom każdy może pomagać, tak, jak mu wygodnie!”  – mówi Jurek Owsiak, prezes zarządu Fundacji WOŚP.

Jak założyć eSkarbonkę?

eSkarbonkę można założyć na stronie eskarbonka.wosp.org.pl, wypełniając zamieszczony tam kwestionariusz.

Cały proces zajmuje kilka chwil, a po jego zakończeniu nowo zarejestrowany użytkownik otrzymuje link, którym dzielić może się z przyjaciółmi i znajomymi, a ci mogą przekazać go dalej, wspólnie zapełniając puszkę i czyniąc dobro.

Jak wpłacać przez eSkarbonkę?

Do zbiórki można dołączyć korzystając ze strony głównej eSkarbonki, która zawsze znajduje się pod tym samym adresem: eskarbonka.wosp.org.pl lub poprzez indywidualne eSkarbonki e-Wolontariuszy.

***

[1] Badanie Mind&Roses dla Mastercard nt. wearables wśród pełnoletnich Polaków – wrzesień 2025 (N:1000)

Źródło: Mastercard