ESBANK Bank Spółdzielczy z wykładem dla studentów seniorów
Jaka jest przewaga zaufanej instytucji finansowej nad przysłowiową „skarpetą”? Czym kierować się podczas wyboru banku i dopasowanego do potrzeb seniora konta bankowego? Jak obsługa bankomatu, wpłatomatu i bankowości elektronicznej pozwala unikać kolejek oraz oszczędzać czas i pieniądze? Na czym polegają wygodne płatności mobilne? Na te oraz wiele innych pytań podczas wykładu dla studentów seniorów odpowiedziały Iwona Tatara oraz Edyta Gryber z Filii ESBANKU Banku Spółdzielczego przy ul. Tysiąclecia, którym towarzyszyła Arleta Węgrzyńska, Pracownik ds. PR.
Ważnym elementem listopadowego wykładu dla Radomszczańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Wiem więcej” w sali klubowej Radomszczańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej były porady dotyczące bezpiecznego zarządzania finansami i ostrzeżenie przez oszustami, wykorzystującymi tzw. metody „na wnuczka” czy „na policjanta”.
Czytaj także: ESBANK Bank Spółdzielczy z nową strategią >>>
Potrzeba otwierania się sektora finansowego na potrzeby osób w wieku senioralnym
Podsumowując spotkanie z pracownikami ESBANKU Banku Spółdzielczego, Prezes Uniwersytetu, Pani Anna Kapuściarek, podkreśla społeczną i ekonomiczną potrzebę otwierania się sektora finansowego na potrzeby osób w wieku senioralnym: „Zmiany demograficzne zachodzące w większości krajów europejskich sprawiają, że to właśnie seniorzy będą w najbliższych latach szczególnie ważną grupą wiekową – zarówno z punktu widzenia polskiej gospodarki, jak i społeczeństwa. Już dziś 67% seniorów deklaruje, że regularnie korzysta z bankowości, a rola tzw. srebrnej gospodarki będzie wzrastać. Według najnowszych prognoz, do roku 2050 osoby powyżej 60. roku życia będą stanowić 40% naszego społeczeństwa i to one będą ważnymi odbiorcami produktów i usług bankowych”.
Dodaje też: „Seniorom, którzy stanowią ponad 30% społeczności Radomska, potrzebna jest rzetelna i wyczerpująca informacja na temat produktów i usług bankowych. I taką właśnie informację otrzymaliśmy na prelekcji przedstawicielek ESBANKU w miniony czwartek na spotkaniu ze studentami Radomszczańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Wiem więcej” w Radomsku”.
Działania z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
ESBANK Bank Spółdzielczy od lat wychodzi naprzeciw tym trendom. I obok dopasowanej do potrzeb osób starszych oferty oraz wsparcia Klientów w wieku senioralnym na każdym etapie kontaktu z Bankiem, stawia też na działania z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
„Umiejętność odpowiedzialnego i bezpiecznego zarządzania osobistymi finansami potrzebna jest na każdym etapie życia. Dlatego też edukacja finansowa lokalnej społeczności stanowi ważny element społecznej misji naszego Banku. Cieszę się, że coraz chętniej sięgają po nią seniorzy i że możemy wspierać ich środowisko także poprzez dzielenie się fachową wiedzą” – mówi Marek Rząsowski, Doradca Prezesa ds. Strategii i Rozwoju w ESBANKU Banku Spółdzielczym.
W listopadowym wykładzie poprowadzonym przez pracownice ESBANKU Banku Spółdzielczego wzięło udział około 40 studentów Radomszczańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Wiem więcej”. W planach pracowników Banku są kolejne edukacyjne spotkania z seniorami z Radomska.