Emeryci – konsumenci, o których warto zabiegać
W Polsce jest już 12 mln osób w wieku 55+ mówi Marzena Rudnicka prezes zarządu Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.
Jakie są potrzeby tej grupy konsumentów, jaki jest ich potencjał nabywczy – na te i na wiele innych pytań odpowiada raport Silver Book.
Z raportu wynika, że osoby osiągające wiek emerytalny zachowują swoje dotychczasowe zwyczje i przyzwyczajenia konsumenckie. To powoduje, że starsze pokolenie, jako cała grupa wiekowa dość szybko się zmienia.
Stąd są bardzo istotne różnice między konsumentami w wieku 60 lat, a ich starszymi o 10 czy 15 lat kolegami.
Zaskakujący jest wynik badań, który pokazuje, że internauci z grupy 55+ częściej korzystają z bankowości elektronicznej niż młodsze pokolenia konsumentów. 64 procent seniorów ma rachunek bankowy, ale prawdą jest, że ubankowienie osób po 70 roku życia jest znacznie niższe.
Firmy zaczynają doceniać starszych konsumentów. Oferują coraz częściej produkty i usługi dostosowane do potrzeb tej grupy klientów. Zmieniają także język komunikacji.
Często okazuje się, że produkt stworzony specjalnie dla seniorów jest produktem, który chętnie kupują młodsi konsumenci.