Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
65dni
20godzin
15minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
86dni
20godzin
15minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

Ekonomia współdzielenia: usługa wynajmu Gleevery w programie Visa Benefit

16.12.2023 09:10 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Ekonomia współdzielenia: usługa wynajmu Gleevery w programie Visa Benefit
Fot. stock.adobe.com / WrightStudio
Wynajem z Gleevery to nowa usługa w ramach programu Visa Benefit, która została zaprojektowana by odpowiedzieć na oczekiwania Polaków świadomych wpływu konsumpcji na środowisko. 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój deklarując, że choćby od czasu do czasu stara się zachowywać w sposób, który chroni planetę i jej zasoby (wg badania Sustainable Brands Poland ). Użytkownicy kart Visa otrzymają jeden miesiąc dostępu do usługi bez dodatkowych kosztów. Dzięki programowi Visa Benefit jeszcze więcej osób będzie mogło sobie pozwolić na wynajem, który jest integralną częścią ekonomii współdzielenia, poinformowała Firma.

Gleevery, polska firma technologiczna, umożliwi w ramach programu Visa Benefit dostęp do innowacyjnej platformy, za pośrednictwem której można wynająć produkty z różnych kategorii (m.in. sport, technologie, uroda i zdrowie, wyprawka dla dziecka).

Po zakończonym wynajmie każdy sprzęt przechodzi odpowiednie odświeżenie i wraca do obiegu, aby mogły z niego korzystać kolejne osoby.

Firma współpracuje także z dystrybutorami, dzięki czemu klienci mogą okresowo wynająć wybrane produkty z asortymentu sklepów stacjonarnych takich jak np. Media Expert.

Czytaj także: Co czwarty Polak świadomie ogranicza konsumpcję i kupuje mniej

Ekonomia współdzielenia w praktyce

Gleevery, działając w duchu zasad ekonomii współdzielenia, popularyzuje wśród Polaków korzystanie bez kupowania. Trend „access over ownership” staje się coraz bardziej popularny, dzięki upowszechnieniu się różnych rozwiązań umożliwiających wynajem.

– Zauważamy, że kryzys związany z kosztami życia w połączeniu z widocznymi skutkami zmian klimatycznych prowadzą do zmiany podejścia do zakupów. Konsumenci coraz częściej sięgają po rozwiązania określane jako Recommerce. Są to takie sposoby kupowania, dzielenia czy ponownego użycia produktów i usług, które dają im drugie życie.

Visa, we współpracy z partnerami, stara się pomóc w przyspieszeniu przejścia na bardziej odnawialną gospodarkę o obiegu zamkniętym. Wierzymy, że wraz ze zmianą preferencji konsumentów zmieniają się również możliwości dla przedsiębiorstw – powiedział, Grzegorz Suszko, dyrektor zespołu rozwiązań dla kupujących i sprzedających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Ekonomia Współdzielenia | Czy da się dzielić tak, by mieć więcej?

Świadomi konsumenci redukują emisję CO2

Najnowsze badanie Refurbed and Fraunhofer[1] wskazuje, że 80% emisji CO2 związanej z urządzeniami elektronicznymi ma miejsce na etapie produkcji, a odnawianie urządzeń pozwoliłoby obniżyć ją o 78%!

Ponadto, wykorzystując odnowiony sprzęt zamiast kupować nowy, zmniejszamy zużycie wody o 86%, a liczbę odpadów elektronicznych nawet o 80% The Global E-waste Monitor[2] przewiduje, że do 2030 r. liczba elektrośmieci globalnie wzrośnie do 74,7Mt w porównaniu do 53,6Mt w 2019 r., kiedy jako Europejczycy wyprodukowaliśmy ponad 12,5 kg odpadów elektroniki na osobę rocznie, czyli najwięcej w porównaniu do mieszkańców innych kontynentów.

 – Jeśli dodamy do tego wszystkie sprzęty sportowe, akcesoria podróżne, czy dziecięce, których używamy okresowo lub okazjonalnie, liczba przedmiotów zalegających w naszych domach drastycznie wzrasta.

Dlatego postanowiliśmy zaproponować alternatywę, która ograniczy koszt ekologiczny, jednocześnie pozwalając nam korzystać ze wszystkich niezbędnych dóbr, a nawet nowości technologicznych, bez konieczności ich kupowania.

Dążymy do tego, aby maksymalnie przedłużyć życie każdego z wynajmowanych produktów bez utraty ich jakości. Po każdym wynajmie odświeżamy sprzęt i dbamy o to, aby znalazł nowego użytkownika – mówi Jakub Buga, założyciel i CEO Gleevery.

Wraz ze wzrostem dostępnych na rynku rozwiązań w ramach ekonomii współdzielenia konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jak ich wybory mogą wpływać na środowisko.

Według badania Sustainable Brands Poland, już 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój, deklarując, że choćby od czasu do czasu starają się zachowywać w sposób, który chroni planetę, jej mieszkańców i zasoby.

Chcąc zachęcić konsumentów do przetestowania wypożyczania, Visa z Gleevery oferują jeden miesiąc wynajmu w prezencie dla klientów, którzy miesięczny koszt wynajmu opłacą kartą Visa. Aby móc korzystać z bezpłatnego ostatniego miesiąca, wystarczy rozpocząć co najmniej dwumiesięczny wynajem w okresie od 15 sierpnia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r.

Produkty dostępne są na platformie Gleevery lub w sklepach Media Expert (elektronika użytkowa i rowery). Klienci mogą także zasugerować produkt, który chcieliby wynająć, jeśli takiego jeszcze nie ma na platformie Gleevery. Po weryfikacji firma może dodać produkt do swojej oferty.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Ekonomia Współdzielenia | Subskrypcja zamiast posiadania

***

[1] Research by Refurbed and Fraunhofer Austria Research GmbH

[2] The Global E-Waste Monitor 2020 (UNITAR/ITU)

Źródło: Gleevery
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Ekonomia współdzieleniaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGleeveryGrzegorz SuszkoJakub BugaKonsumenciNajem / WynajemPłatności bezgotówkoweRecommerceRedukcja emisji CO2Sharing economyVisaVisa BenefitZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło BANK.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Komisja Europejska, logo
ESG
Nowa propozycja ws. całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE
symbole OZE, ESG na stosach monet
ESG
Porozumienie między Parlamentem a Radą UE w sprawie Omnibus i ESG
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}