E-bus w każdej gminie, oferta ARP E-Vehicles dla samorządów
Produkt odpowiada zwłaszcza na zapotrzebowanie samorządów, które obsługują transport miejski i podmiejski.
Umieszczenie baterii pod podłogą przełożyło się na łatwość jego prowadzenia oraz zwiększyło poziom bezpieczeństwa podróży
‒ W ARP dostrzegamy potencjał rynku elektromobilności, nie tylko ze względu na jego innowacyjny charakter, tak bliski działalności naszej spółki, czy też jego znaczenie dla ochrony środowiska, ale także z powodów biznesowych.
Dlatego w zeszłym roku kupiliśmy RAFAKO EBUS, wraz z projektem elektrycznych autobusów. Dziś są one rozwijane przez zależną od Agencji Rozwoju Przemysłu spółkę ARP E-Vehicles. Autobusy dostępne są w dwóch wersjach: 8,5 m i 10 m długości.
Odpowiadają one zwłaszcza na zapotrzebowanie samorządów, dla których ważne jest bezpieczeństwo transportu dzieci i młodzieży – powiedział Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
Autobus w wersji szkolnej posiada więcej miejsc siedzących
i dedykowany jest do obsługi dłuższych tras, w szczególności dowozu dzieci do szkół. Dzięki baterii o pojemności dostosowanej do potrzeb klienta, doskonale wpisuje się w potrzeby gmin zobligowanych przepisami prawa do dowozu/odwozu dzieci do i ze szkół.
Czytaj także: FSE: elektryczne auta dostawcze z programu INNOMOTO gotowe do komercjalizacji
Programy z dofinansowaniem wspierające elktromobilność
Rozwój elektromobilności w Polsce prowadzony jest m.in. przez program e-bus, w ramach którego Rada Ministrów uruchomiła dwa projekty wspierające władze lokalne w zakupie autobusów elektrycznych.
Od stycznia 2021 roku władze terytorialne mogą się ubiegać o dofinansowanie, w formie pożyczki lub dotacji, przeznaczone na zakup nowych elektrycznych autobusów szkolnych
Programy: Kangur – Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły 2020 oraz Zielony transport publiczny dysponują łączną kwotą 1 360 000 000 zł. Celem programów jest zmniejszenie zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie takich przedsięwzięć, które przyczynią się do obniżenia zużycia paliw w transporcie.
Od stycznia 2021 roku władze terytorialne mogą się ubiegać o dofinansowanie, w formie pożyczki lub dotacji, przeznaczone na zakup nowych elektrycznych autobusów szkolnych oraz leasing nowych bezemisyjnych autobusów elektrycznych, nowych trolejbusów wyposażonych w dodatkowy układ napędu, dzięki któremu będą mogły pokonywać trasę bez trakcji elektrycznej.
Co więcej środki finansowe będzie można wykorzystać na modernizację i/lub budowę infrastruktury pozwalającej na obsługę i prawidłowe użytkowanie pojazdów, w tym szczególności punktów ładowania oraz szkolenie kierowców i mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów.
Czytaj także: Elektromobilność w Polsce: ładowarki GreenWay Polska w leasingu EFL
Całkowicie polska konstrukcja e-busa
‒ Autobus elektryczny produkowany przez ARP E-Vehicles jest odpowiedzią na potrzeby samorządów i spółek operatorskich w zakresie rozwoju bezemisyjnego transportu publicznego.
Jest to produkt zaprojektowany i zbudowany całkowicie od podstaw jako pojazd elektryczny przez najlepszych polskich inżynierów i konstruktorów.
Umieszczenie baterii pod podłogą przełożyło się na łatwość jego prowadzenia oraz zwiększyło poziom bezpieczeństwa podróży. Pomimo kompaktowych rozmiarów nasz autobus zapewnia komfortowe warunki przejazdu nawet 85 pasażerom.
Autobus elektryczny ARP E-Vehicles to lekki, zwrotny i tani w eksploatacji pojazd polskiej produkcji, który doskonale sprawdzi się w komunikacji miejskiej i podmiejskiej, jak również jako autobus bezpiecznie dowożący dzieci i młodzież do szkół ‒ powiedział Mariusz Wdowczyk, prezes ARP E-Vehicles Sp. z o.o.
Czytaj także: Izera będzie produkowana w Jaworznie, znamy lokalizację fabryki polskich samochodów elektrycznych