Dwudziestolecie Sollers Consulting, nowe plany rozwoju, nacisk na bankowość cyfrową
Dokładnie 20 lat temu, 30 sierpnia 2000 roku, Michał Trochimczuk i Marcin Pluta założyli Sollers Consulting – firmę, która odgrywa kluczową rolę w procesie transformacji cyfrowej ubezpieczycieli i banków.
Dwadzieścia lat po założeniu firma zatrudnia 640 wysoko wykwalifikowanych ekspertów biznesowych i informatycznych, którzy zapewnili dotychczas wsparcie 80 grupom finansowym w Polsce, państwach niemieckojęzycznych, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Japonii, Francji i wielu innych krajach.
Międzynarodowa firma dumna z polskich korzeni
Pomimo sukcesu na arenie międzynarodowej, Sollers Consulting nie zapomina o swoich korzeniach. Polska zawsze była i nadal pozostanie strategicznym rynkiem dla firmy.
To właśnie w Polsce, firma posiada cztery z sześciu swoich biur. Spółka wspiera kilkunastu największych graczy polskiej branży finansowej w ich transformacji cyfrowej.
‒ Prowadzimy projekty u boku największych grup ubezpieczeniowych i bankowych na świecie. Zdobyte w ten sposób doświadczenie możemy później wykorzystywać, by jeszcze lepiej wspierać nasz rodzimy rynek finansowy – zauważa Marcin Pluta, Partner Zarządzający w Sollers Consulting.
‒ Jesteśmy dumni, gdy widzimy jak zaawansowane technologicznie są polskie firmy z branży finansowej. Mając porównanie z infrastrukturą IT wiodących światowych ubezpieczycieli, możemy spokojnie stwierdzić, że Polska pod tym względem znajduje się w czołówce – komentuje Grzegorz Podleśny, Partner w Sollers Consulting, wspólnie nadzorujący działalność na rynku polskim.
Czytaj także: Nowe biuro Sollers Consulting w Trójmieście zatrudni 90 osób
Przyspieszająca cyfryzacja we Francji i Stanach Zjednoczonych
Teraz Sollers Consulting zamierza rozszerzyć i wzmocnić swoją działalność w USA i we Francji.
‒ Amerykańscy ubezpieczyciele mają duże zapotrzebowanie na wsparcie biznesowe i informatyczne, ponieważ starają się przenieść swoją infrastrukturę do chmury. W ramach naszych obecnych projektów z dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi w Stanach zdobyliśmy dogłębne zrozumienie wyzwań stojących przed branżą.
Wiele firm planuje modernizację swojej infrastruktury IT. Cieszymy się na dalszą możliwość wspierania rynku w jego dążeniu do cyfryzacji – komentuje Michał Trochimczuk, Partner Zarządzający w Sollers Consulting.
‒ Także francuski rynek ubezpieczeniowy ma zamiar przyspieszyć swoje cyfrowe ambicje, a my dostrzegamy duże zapotrzebowanie na profesjonalne wsparcie.
Obecnie dwóch ubezpieczycieli we Francji polega na naszym międzynarodowym doświadczeniu i jesteśmy przekonani, że inni ubezpieczyciele pójdą w ich ślady, aby móc sprostać konkurencji- dodaje Pluta.
Większe skupienie na sektorze bankowym
Przez ostatnie 20 lat Sollers Consulting specjalizował się we wspieraniu instytucji finansowych z silnym naciskiem na branżę ubezpieczeniową. Jednakże firma opiera się również na bogatym doświadczeniu w pracy z najbardziej zaawansowanymi cyfrowo bankami w Europie. W ramach nowej inicjatywy, Sollers Consulting położy teraz dodatkowy nacisk na bankowość cyfrową.
‒ Wiele banków poszukuje rozwiązań cyfrowych, które pozwolą im odejść od dotychczasowych struktur informatycznych. Dzięki naszemu doświadczeniu w tworzeniu sprawnych rozwiązań dla złożonych wyzwań, widzimy ogromny potencjał w branży bankowej – komentuje Trochimczuk.
Od dwuosobowej firmy do międzynarodowego gracza
Elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowywania się do rynków i nowych potrzeb branży są nieodłącznym elementem DNA Sollersa.
Po założeniu spółki w sierpniu 2000 roku, Trochimczuk i Pluta zajmowali się przeglądem procesów biznesowych, modeli operacyjnych, planów i strategii informatycznych dla dostawców IT, firm multimedialnych, telekomunikacyjnych, inwestycyjnych oraz start-upu w służbie zdrowia.
‒ Kryzys po pęknięciu bańki internetowej w 2001 roku był dla nas dużym wyzwaniem. Nasze biuro znajdowało się w moim prywatnym mieszkaniu, a przekonywanie klientów do współpracy z firmą Sollers wymagało od nas wielkiego wysiłku. Bardzo ciekawym projektem w tym okresie była budowa jednej z pierwszych w Polsce aplikacji do gier hazardowych online – wspomina Pluta.
W 2004 roku Sollers Consulting rozpoczął swój pierwszy projekt w branży ubezpieczeniowej. Ubezpieczenia stały się głównym filarem firmy po rozpoczęciu przez Sollersa współpracy z duńskim dostawcą centralnych systemów informatycznych Tia Technology w 2009 roku.
Czytaj także: Sollers Consulting wspiera digitalizację amerykańskiego ubezpieczyciela Amica
‒ Na początku wraz z Marcinem uruchomiliśmy w Polsce stronę internetową z porównywarką cen, ale zrezygnowaliśmy z niej, ponieważ zrozumieliśmy, że rynek nie jest jeszcze gotowy na ten rodzaj działalności.
Po rozpoczęciu współpracy z Tia Technology w 2009 roku, zwiększyliśmy nasze zaangażowanie w sektorze ubezpieczeń. Następnie podjęliśmy współpracę z dostawcami systemów centralnych dla ubezpieczycieli Fadata w 2011 r. i Guidewire Software w 2012 roku – wspomina Trochimczuk.
W 2014 roku Sollers Consulting uruchomił platformę RIFE, która wspiera sprzedaż ubezpieczeń. Pomaga ona instytucjom finansowym szybko reagować na rynki i jest doceniana za niskokodowe podejście i łatwe wdrożenie.
RIFE był pierwszym krokiem spółki w kierunku osiągnięcia pozycji kompleksowego dostawcy wsparcia informatycznego dla ubezpieczycieli i banków, oferującego szeroki zakres usług, w tym m.in. kanały cyfrowe, wsparcie w zarządzaniu danymi, doradztwo w kwestiach związanych z chmurą obliczeniową i wdrożenia systemów centralnych.
Dzielenie się doświadczeniem ponad granicami
Kiedy firma, pierwotnie dwuosobowa w Warszawie, rozrosła się do 30 pracowników w 2006 roku, podjęto decyzję o rozwoju za granicą. Pierwszy projekt poza granicami Polski został zrealizowany w Rumunii.
Od tego czasu spółka wspierała firmy w USA, Brazylii, krajach Beneluksu, Włoszech, Grecji i wielu innych krajach. Obecnie większość projektów realizuje w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Japonii i Skandynawii.
‒ Jesteśmy dumni, że staliśmy się prawdziwie międzynarodową firmą. Antarktyda jest jedynym kontynentem, na którym nie prowadziliśmy działalności – komentuje Trochimczuk.
‒ Kiedy zespół Sollers powiększył się o pierwszych pracowników zagranicznych, między innymi z Hiszpanii, Portugalii i Francji, zmieniliśmy język komunikacji w firmie na angielski. Dziś spółka zatrudnia specjalistów z 19 krajów – zaznacza Pluta.
Na początku sierpnia Sollers Consulting otworzył nowe biuro w Gdańsku, które początkowo zatrudniać będzie 90 specjalistów. Jest to czwarte biuro firmy w Polsce i szóste w sumie, po Warszawie (2000), Lublinie (2013), Kolonii (2015), Poznaniu (2017) i Tokio (2018).
‒ Nadal będziemy godnym zaufania partnerem w zakresie cyfryzacji, który nie tylko koncentruje się na centralnych systemach dla ubezpieczycieli, ale także odgrywa rolę konsultanta, pomagającego nadążać za zmieniającym się otoczeniem całej branży finansowej.
Z niecierpliwością czekamy na wspieranie naszych klientów w ich kolejnych wyzwaniach na drodze do lepszej cyfrowej przyszłości – podkreśla Pluta.