Doktryna Ateny. Jak kobiety (oraz mężczyźni, którzy myślą tak jak kobiety) będą rządzić światem

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

140920.doktryna.ateny.ksiazka.250Doktryna Ateny to niezwykle starannie udokumentowana i poparta wyczerpującymi badaniami książka, a tezy w niej zawarte będą miały wpływ na liderów jutra. Przedstawiono w niej neutralne płciowo podejście, które umożliwia nam przyjęcie zespołu cech stanowiących podwaliny nowego rodzaju innowacji, opartej na relacjach i kreatywności.

John Gerzema i Michael D’Antonio dostarczają przekonujących dowodów na to, że przyszłość wymaga od nas przyjęcia cech i wartości tradycyjnie przypisywanych kobietom oraz zmiany układu panującego w sferze globalnego przywództwa. Autorzy przemierzyli świat, aby odnaleźć kobiety oraz mężczyzn, którzy stojąc na czele innowacyjnych organizacji, wykorzystują umiejętności i wartości powszechnie kojarzone z kobietami. Stawiając na współpracę, komunikację i dzielenie się, wszyscy ci pionierzy odnoszą sukcesy we współczesnej rzeczywistości. Dzięki trosce, umiejętności słuchania i współpracy zarówno mężczyźni, jak i kobiety rozwiązują konflikty, osiągają zyski i na nowo definiują sukces w każdej sferze.

John Gerzema i Michael D’Antonio swoje wnioski oparli na badaniu, w którym wzięło udział 64 tys. osób z 13 państw generujących większość światowego przychodu: Brazylia, Chile, Chiny, Francja, Indie, Indonezja, Japonia, Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, USA i Wielka Brytania. Badanie to udowadnia, że na całym świecie ludzie przejmują kobiecy sposób myślenia i wartości, a ten proces. powoduje zmianę we współczesnym przywództwie. Dziś od liderów oczekuje się, aby działali intuicyjnie, dzielili się sukcesem, byli lojalni oraz potrafili identyfikować się ze zwykłym człowiekiem i jego punktem widzenia.

Doktryna Ateny to również fascynujący przegląd przedsięwzięć biznesowych i społecznych budowanych na kompetencjach kapitału społecznego – rozwoju opartego na wartościach, zaufaniu, etyce i efektywnych relacjach. Współczesny lider, zdaniem badanych, powinien służyć także nie tylko swojej organizacji, ale brać pod uwagę dobro bliższego i dalszego otoczenia. Powinien włączyć do codziennego zarządzania kwestie społeczne, środowiskowe i etyczne. Powinien widzieć i kreować przyszłość, wdrażając rozwiązania zapewniające przede wszystkim zrównoważony wzrost i wartości, a nie wyłącznie bieżące korzyści.

Wybrane opinie o książce:

Wartością książki jest rzetelna podbudowa metodologiczna oraz wysiłek autorów włożony w przeprowadzenie badań w krajach o odmiennych uwarunkowaniach kulturowych, obejmujących kilkadziesiąt tysięcy osób. Dzięki temu autorom udało się uchwycić prawidłowości uniwersalne, ale jednocześnie pokazać specyfikę ich funkcjonowania w różnych kulturach.
Dr hab. Beata Krzywosz-Rynkiewicz, prof. UWM, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Fascynująca książka o przywództwie. Wymaga odwagi. Prowokuje, może także niepokoić tych liderów, którzy boją się zmiany. To nie apel o równouprawnienie, ale o postęp naszej cywilizacji, która domaga się nowego sposobu myślenia.
Józef Wancer, Prezes Zarządu Banku BGŻ

Książka „Doktryna Ateny” pozwoli Państwu zrozumieć, czego dziś potrzebuje współczesny świat, jeżeli mają w nim przetrwać takie wartości jak miłość, pokój, szacunek dla drugiego człowieka i bezpieczeństwo.
Janina Ochojska-Okońska, Polska Akcja Humanitarna

Fragment wstępu:

Skoro z przeprowadzonych ankiet wynikało, że ludzie wolą styl Ateny (chociaż oczywiście nie używali tego określenia), postanowiliśmy tę zmianę na korzyść kobiecych wartości  dokumentować. Odwiedziliśmy zatłoczone okolice Limy w Peru i chłostane wiatrem obszary Islandii. Przeszliśmy górskie przełęcze, aby dotrzeć do Medellin w Kolumbii, i zmarzliśmy w drodze do Bhutanu w Himalajach. Dzięki podróży, w trakcie której przebyliśmy 250 tysięcy kilometrów, odkryliśmy, że doktryna Ateny funkcjonuje w rządach, biznesie i przedsięwzięciach non profit.

Niektóre ze znalezionych przez nas przykładów, takie jak reforma islandzkiej konstytucji, stanowiły wielkie przedsięwzięcia. Jednak większość, tak jak na przykład londyńska usługa WhipCar, polegająca na użyczaniu samochodu, były inicjatywami o niewielkiej skali lub wręcz eksperymentami. Mimo to w każdym przypadku spotykaliśmy się z ludźmi szukającymi elastycznego, a jednocześnie trwałego sposobu na życie i modelu zarządzania.

Nasza książka zawiera przemyślenia na temat wyników globalnej ankiety oraz historie ludzi z całego świata, którzy walczą z gospodarczymi przeciwnościami, szybkimi zmianami technologicznymi i trudnymi do pokonania problemami społeczeństwa. Wartości zgodne ze stylem Ateny nie gwarantowały im ostatecznego sukcesu, jednak uczciwość, energia, ciekawość i kreatywność, które wykorzystywali w poszukiwaniu trwałych rozwiązań, były niezwykle inspirujące. Pozwalały nam przypuszczać, że obecny kryzys zaowocuje pojawieniem się inicjatyw bardziej ludzkich i otwartych, które jednak odniosą sukces. Jeżeli potrzeba naprawdę jest matką wynalazku, to niech to się potwierdzi właśnie teraz.

O autorach:

140920.john.gerzema.150John Gerzema jest pionierem w wykorzystywaniu danych do identyfikowania zmian społecznych i wspomaganiu organizacji w dostosowywaniu się do nowych trendów i potrzeb. To autor bestsellerów, mówca i konsultant. Jego książki Brand Bubble oraz Spend Shift pojawiły się na wielu zestawieniach najlepszych publikacji, a jego wystąpienia na konferencjach TED obejrzało setki tysięcy osób.
140920.michael.d.antonio.150Michael D’Antonio to autor i współautor wielu książek, w tym Spend Shift.
Wspólnie z dziennikarzami z „Newsday” zdobył Nagrodę Pulitzera, otrzymał także stypendium fundacji im. Alicii Patterson.

 

John Gerzema, Michael D’Antonio „DOKTRYNA ATENY. Jak kobiety (oraz mężczyźni, którzy myślą tak jak kobiety) będą rządzić światem”
Tytuł oryginału:  The Athena Doctrine. How Women (and The Men Who Think Like Them) Will Rule The Future
Ilość str. 328, format: 150x227mm, oprawa twardą z obwolutą, ISBN: 978-83-64437-08-3, cena: 55 zł

Książka została wydana dzięki wsparciu i przy współpracy z Deloitte.

Premiera: 3 października 2014r

www.studioemka.com.pl
www.facebook.com/studioemka

Źródło: Studio Emka