Digital Signage – nowoczesna forma promocji placówek bankowych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

samsung.03.400Obecnie placówki bankowe konkurują w przyciąganiu uwagi klientów nowymi ofertami. Jednak nawet najlepsza promocja nie spełni swojej roli, jeżeli nie będzie odpowiednio zaprezentowana. Zgodnie z analizami firmy Samsung w skutecznej promocji liczy się przede wszystkim atrakcyjna i przyciągająca uwagę forma przekazu, która potrafi wyróżnić ofertę i zainteresować nią bezpośrednio indywidualnego odbiorcę. Obecnie najbardziej nowoczesnym rozwiązaniem na rynku jest technologia Digital Signage, która zaczyna wypierać standardowe formy promocji jak ulotka, plakat, czy tablica informacyjna.

Digital Signage to nośniki oraz oprogramowanie umożliwiające tworzenie, publikowanie i zarządzanie treściami wizualnymi w przestrzeni publicznej. Zaczynają one coraz częściej wypierać standardowe formy promocji jak plakaty, czy ulotki. Wiąże się to z możliwością lepszego dopasowania przekazu ekranowego przy jednoczesnym nadmiarze informacji – wszechobecnych reklam i  materiałów promocyjnych, na które konsumenci przestają już zwracać uwagę.

W dzisiejszym świecie mamy nadmiar informacji. Wychodząc na ulicę mamy kontakt z tysiącami reklam, plakatów, ulotek i wystaw sklepowych. Konsumenci nie potrafią ich wszystkich przyswoić oraz zapamiętać, dlatego dokonują prostej selekcji. W efekcie dopuszczają do siebie wyłącznie komunikaty, które potrafią wyróżnić się na tle komunikacyjnego szumu. Dlatego placówki bankowe, które chcą skutecznie odróżnić się na tle konkurencji powinny postawić na nowoczesną promocję, dopasowaną do indywidualnego odbiorcy. – mówi Radosław Miszkiel, Enterprise Sales and Marketing Director w firmie Samsung.

Wyróżnik na tle konkurencji
W przeciwieństwie do plakatów, tablic informacyjnych, ulotek i reklam nośniki Digital Signage dają możliwość atrakcyjniejszej prezentacji oferty, ale przede wszystkim są rozwiązaniem bardziej opłacalnym kosztowo. Placówki oszczędzają dzięki nim na druku materiałów promocyjnych, ich projektowaniu oraz dystrybucji, a sam komunikat wyświetlany na monitorze bardziej przyciąga uwagę potencjalnego klienta. Ma to szczególne znaczenie w przypadku banków, które zamierzają często aktualizować ofertę lub wprowadzać czasowe promocje. Ponadto technologia Digital Signage gwarantuje wartość dodaną, bo oprócz wyświetlania oferty na ekranie monitora można dzięki niej udostępniać także dodatkowe informacje, jak np. notowania giełdowe, czy kursy walut.

Profesjonalne, wielkoformatowe monitory LFD Samsung w rozmiarach od 32 do aż 110 cali charakteryzuje wysoka jakość obrazu i funkcjonalność oferowanych rozwiązań. Można z nich tworzyć złożone ściany wideo i nadawać im różne oryginalne kształty, które jeszcze skuteczniej przyciągają uwagę konsumentów. Ekrany są obsługiwane przez system MagicInfo, który pozwala zarządzać wyświetlanymi treściami w prosty i intuicyjny sposób. Dzięki niemu z jednego miejsca można wyświetlać i modyfikować treści na monitorach znajdujących się w wielu różnych lokalizacjach, co szczególnie sprawdzi się przy rozproszonej strukturze, czyli np. w sieciach bankowych. Monitory LFD Samsung charakteryzuje też duża odporność na warunki zewnętrzne, jak m.in. niskie i wysokie temperatury, woda, pył oraz uszkodzenia fizyczne. Jednak co najważniejsze – monitory LFD Samsung umożliwiają natychmiastowe dopasowanie komunikatu do konkretnego odbiorcy.

Indywidualna oferta
To co dodatkowo odróżnia monitory Samsung od standardowych form promocji to możliwość dostosowania wyświetlanych na monitorze treści do określonego klienta w czasie rzeczywistym. Gwarantuje to technologia Audience Measurement, która funkcjonuje na bazie systemów wewnętrznego monitoringu, mierzących ruch przed monitorem. Zainstalowana kamera pozwala sprawdzić do ilu i jakich osób dociera wyświetlany przekaz.

Dzięki temu banki otrzymują możliwość pozycjonowania treści promocyjnych z niespotykaną dotąd dokładnością. Audience Measurement rozpoznaje przechodzących koło ekranu ludzi już z odległości 5 metrów, a treści można spersonalizować np. ze względu na płeć konsumenta. Na przykład, jeden monitor może w chwilę wyświetlić inną ofertę kobiecie – dotyczącą np. szybkiej pożyczki na zakupy, a inną mężczyźnie – np. kredyt na auto.

System jest w pełni skalowany, tzn. że posiadając monitor i system MagicInfo można dokupić kamerę z oprogramowaniem i licencją. System jest prosty w obsłudze oraz w instalacji – zajmuje od 2 do 3 godzin. Zarówno monitor jak i kamera nie przechowują informacji o monitorowanych osobach, co wyklucza ewentualne kwestie praw autorskim i wykorzystywania wizerunku.

Źródło: Samsung