Deutsche Bank Polska odda obecnym i byłym klientom opłaty za konta

Deutsche Bank Polska odda obecnym i byłym klientom opłaty za konta
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Deutsche Bank Polska odda obecnym i byłym klientom opłaty za konta powiązane z kredytem hipotecznym, unikając dzięki temu kary finansowej od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

#DeutscheBankPolska odda obecnym i byłym klientom opłaty za konta powiązane z kredytem hipotecznym, unikając dzięki temu kary finansowej od @UOKiKgovPL #UOKiK #DeutscheBank

Postępowanie przeciwko Deutsche Bank Polska UOKiK wszczął w maju 2017 r. Wątpliwości Urzędu wzbudziło to, że bank pobierał podwyższone opłaty od konsumentów oraz uniemożliwił im rezygnację z umowy bez kosztów. Praktyka trwała co najmniej od 2012 r., podano w komunikacie.

„Klienci banku biorąc kilka lat temu kredyt lub pożyczkę hipoteczną, otwierali rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe, które były też przeznaczone do ich obsługi. W zamian m.in. mieli niższą marżę kredytu, czyli płacili mniejsze raty. Bank jednak podwyższył opłaty za prowadzenie rachunków – przykładowo, z 0 zł do 8 zł, z 2 zł do 12 zł. Konsumenci, którzy nie chcieli płacić i wypowiadali umowę – narażali się na podwyższenie oprocentowania kredytu. A osoby, które chciały przekształcić rachunek na inny – mogły być obciążane przez bank dodatkowymi kosztami” – czytamy w komunikacie.

„Uznaliśmy, że bank nie może pogarszać sytuacji konsumenta. Jeżeli instytucja finansowa wprowadza lub zwiększa opłatę za prowadzenie konta powiązanego np. z umową kredytu, musi umożliwić konsumentowi rozwiązanie umowy bez dodatkowych kosztów. Klient Deutsche Bank Polska często nie miał wyboru – musiał płacić za obsługę konta wyższą opłatę, gdyż rozwiązanie umowy oraz jej zmiana wiązały się z kosztami” – powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w materiale.

Deutsche Bank Polska zrekompensuje klientom straty

Deutsche Bank Polska zrekompensuje klientom straty. Uniknął więc kary finansowej od UOKiK. Zobowiązanie dotyczy byłych i obecnych klientów banku, podkreślono w komunikacie.

Postępowanie dotyczy kont: db NET, db Konto, db Fokus, Pakiet Inwestor, Pakiet status, db Open, db Start powiązanych z umową kredytu.

Jak odzyskać pieniądze?

Jeżeli miałeś lub masz konto: db NET, db Konto, db Fokus, Pakiet Inwestor, Pakiet status, db Open, db Start powiązane z umową kredytu, a bank podwyższył ci opłaty za prowadzenie rachunku, możesz złożyć wniosek o m.in.:

  • Zwrot pobranych opłat za konto (dla byłych i obecnych klientów).
  • Bezpłatną zmianę rodzaju konta na dowolne oferowane przez bank.
  • Nie będziesz już musiał posiadać konkretnego rodzaju rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego i mimo to bank nie zwiększy ci marży kredytu.

Żeby skorzystać z rekompensaty, złóż wniosek. Czekaj na korespondencję z banku. Więcej informacji w decyzji prezesa UOKiK.

Źródło: ISBnews/UOKiK