Cyfrowa transformacja odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów
Grzegorz Ficowicz
Business Solutions Architect
Dimension Data Polska
Dlaczego cyfrowa transformacja jest ważna?
Od lat biznes wykorzystuje IT do szybszego reagowania na rynkowe szanse i zagrożenia oraz do wykorzystania doświadczeń ludzi, z którymi ma do czynienia – bez względu na to, czy są to klienci, pracownicy, czy partnerzy biznesowi. Korzyści, jakie płyną z cyfryzacji, to m.in. poprawa wydajności pracy poprzez usprawnienie komunikacji i dostępu do informacji, szybsze podejmowanie decyzji, automatyzacja zarządzania procesami, efektywniejsza obsługa klienta adekwatna do jego bieżących oczekiwań.
Sektor finansowy to jeden z pierwszych sektorów, który najszybciej odpowiada na potrzeby zmieniającego się otoczenia i wykazuje dużą otwartość na cyfrową transformację. Dzieje się tak nie bez przyczyny. Systematycznie przybywa klientów banków, którzy korzystają z usług internetowych i mobilnych, a wielokanałowy dostęp do konta staje się dla nich standardem. Rosnąca popularność aplikacji umożliwiających realizację transakcji za pomocą urządzeń mobilnych sprawia, że w nadchodzących latach w ten sposób realizowanych będzie 95% operacji bankowych. Już teraz coraz więcej klientów korzysta z usług banków za pomocą internetu i aplikacji na urządzenie mobilne. Zatem doskonalenie obsługi klienta i usług mobilnych to kierunki, w jakich powinny rozwijać się banki, aby zachować konkurencyjność i jednocześnie zwiększyć poziom zadowolenia swoich klientów.
W ślad za tym zmieniają się także metody uwierzytelniania klienta banku w kierunku coraz bardziej wiarygodnych, a jednocześnie wygodnych dla użytkownika. Przykładem takiego nowatorskiego rozwiązania jest oferowany przez Dimension Data dostęp do konta z użyciem biometrii głosu.
Czym jest biometria?
Biometria jest obecnie najmocniejszą metodą uwierzytelniania, ponieważ wykorzystuje unikalne cechy naszego ciała lub zachowania. Najbardziej znanymi technologiami biometrycznymi na świecie są niewątpliwie: biometria tęczówki oka oraz biometria linii papilarnych palca, jednakże z różnych powodów rozwiązania te nie znalazły szerokiego zastosowania w sektorze bankowym.
Dotychczas najlepiej sprawdza się biometria głosowa, czyli technologia używana do uwierzytelniania tożsamości osób ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI