Cyfrowa transformacja odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zmieniający się świat, otoczenie makro, media społecznościowe obecne w sferze prywatnej i służbowej, stale rosnące zapotrzebowanie na dostęp do danych oraz ich analitykę czy internet rzeczy powodują, że firmy i instytucje coraz więcej inwestują w nowe technologie. Zespół Dimension Data, prowadząc rozmowy z przedsiębiorstwami na temat cyfrowej transformacji, odnosi się do czterech głównych obszarów: danych jako podstawy transformacji, chmury hybrydowej jako sposobu na elastyczność w dostępie do technologii czy aplikacji, miejsc pracy nowego typu i cyberbezpieczeństwa.

Grzegorz Ficowicz
Business Solutions Architect
Dimension Data Polska

Dlaczego cyfrowa transformacja jest ważna?

Od lat biznes wykorzystuje IT do szybszego reagowania na rynkowe szanse i zagrożenia oraz do wykorzystania doświadczeń ludzi, z którymi ma do czynienia – bez względu na to, czy są to klienci, pracownicy, czy partnerzy biznesowi. Korzyści, jakie płyną z cyfryzacji, to m.in. poprawa wydajności pracy poprzez usprawnienie komunikacji i dostępu do informacji, szybsze podejmowanie decyzji, automatyzacja zarządzania procesami, efektywniejsza obsługa klienta adekwatna do jego bieżących oczekiwań.

Sektor finansowy to jeden z pierwszych sektorów, który najszybciej odpowiada na potrzeby zmieniającego się otoczenia i wykazuje dużą otwartość na cyfrową transformację. Dzieje się tak nie bez przyczyny. Systematycznie przybywa klientów banków, którzy korzystają z usług internetowych i mobilnych, a wielokanałowy dostęp do konta staje się dla nich standardem. Rosnąca popularność aplikacji umożliwiających realizację transakcji za pomocą urządzeń mobilnych sprawia, że w nadchodzących latach w ten sposób realizowanych będzie 95% operacji bankowych. Już teraz coraz więcej klientów korzysta z usług banków za pomocą internetu i aplikacji na urządzenie mobilne. Zatem doskonalenie obsługi klienta i usług mobilnych to kierunki, w jakich powinny rozwijać się banki, aby zachować konkurencyjność i jednocześnie zwiększyć poziom zadowolenia swoich klientów.

W ślad za tym zmieniają się także metody uwierzytelniania klienta banku w kierunku coraz bardziej wiarygodnych, a jednocześnie wygodnych dla użytkownika. Przykładem takiego nowatorskiego rozwiązania jest oferowany przez Dimension Data dostęp do konta z użyciem biometrii głosu.

Czym jest biometria?

Biometria jest obecnie najmocniejszą metodą uwierzytelniania, ponieważ wykorzystuje unikalne cechy naszego ciała lub zachowania. Najbardziej znanymi technologiami biometrycznymi na świecie są niewątpliwie: biometria tęczówki oka oraz biometria linii papilarnych palca, jednakże z różnych powodów rozwiązania te nie znalazły szerokiego zastosowania w sektorze bankowym.

Dotychczas najlepiej sprawdza się biometria głosowa, czyli technologia używana do uwierzytelniania tożsamości osób ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI