Raport Specjalny Horyzonty Bankowości 2017: Cyfrowa rewolucja w oddziale bankowym

Raport Specjalny Horyzonty Bankowości 2017: Cyfrowa rewolucja w oddziale bankowym
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji pomiędzy bankami, a ich klientami stworzył całkiem nową rzeczywistość. Diametralnie zmieniły się oczekiwania konsumentów oraz sposób korzystania z usług bankowych. Dotyczy to także oddziałów bankowych, które mogą wykorzystać cyfrową rewolucję na swoją korzyść i na nowo zdefiniować swoją rolę w budowaniu relacji z klientem. Wszystko wskazuje na to, że plotki o ich śmierci były mocno przesadzone.

Marcin Kwilosz
Product Manager, Asseco Poland

Polski sektor bankowy jest jednym z najbardziej nowoczesnych na świecie. Dzięki wykorzystaniu dostępnych rozwiązań technologicznych świadczy klientom bezpieczne i niezawodne usługi. Sukcesywnie rośnie liczba osób, które sięgają po produkty finansowe poprzez aplikacje mobilne lub strony internetowe banków. Atrakcyjność tych kanałów przekłada się jednak na malejącą popularność oddziałów bankowych. Nie oznacza to, że nadchodzi kres tych placówek. Są one nadal wyjątkowym kanałem komunikacji klienta z bankiem i mogą stanowić istotny punkt w budowaniu relacji z nim. Jednak, aby wykorzystać ten potencjał, będą musiały sięgnąć po nowoczesne technologie oraz na nowo zdefiniować swoją rolę.

Polacy w świecie usług bankowych

Jak wynika z raportu Domu Badawczego Maison1, przeprowadzonego dla Asseco Poland i „Dziennika Gazety Prawnej”, Polacy wciąż chętnie odwiedzają oddziały bankowe. Choć najważniejszym kanałem dostępu do usług bankowych jest internet (61% wskazań), to na drugim miejscu wymieniana jest osobista wizyta w placówce (26% wskazań). Przynajmniej raz w miesiącu odwiedza ją 38% ubankowionych osób. W najbliższych latach oddziały bankowe wciąż będą zapewniały milionom Polaków dostęp do usług i produktów finansowych. Instytucje finansowe stoją przy tym przed wyjątkową szansą lepszego dopasowania charakteru swoich placówek do zmieniających się oczekiwań klientów. Potrzebne jest do tego wykorzystanie możliwości nowoczesnych technologii w celu zrównania jakości usług oferowanych w placówce z tymi, które dostępne są w świecie cyfrowym. Placówka bankowa powinna stać się efektywnie działającym kanałem kontaktu z bankiem, a pracujący w niej doradcy otrzymać dostęp do narzędzi podkreślających ich wiedzę ekspercką oraz znajomość klienta.

Ambasador cyfrowego świata

Kierunek możliwych zmian w placówce bankowej opisuje firma Accenture2 w jednym ze swoich badań przeprowadzonych w USA. Ukazuje ono trend, w którym usługi świadczone w oddziałach zaczynają przypominać rozwiązania znane z aplikacji mobilnych. Co drugi Amerykanin przyznaje, że chce w banku korzystać z interaktywnych ekranów. Ponad jedna trzecia ankietowanych oczekuje ponadto możliwości prowadzenia rozmów z doradcami, przy czym mogą one być oferowane jedynie w formie zdalnego połączenia. Rola doradcy pozostaje więc ważna, ale nie musi on fizycznie znajdować się w placówce, by udzielać ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI