Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Wyższy poziom klientocentryzmu dzięki AI – Studium przypadku

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Wyższy poziom klientocentryzmu dzięki AI – Studium przypadku
Fot. stock.adobe.com / Zaleman
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sztuczna inteligencja i bankowość to idealnie dobrana para, która łącząc siły, ma szansę wynieść relacje z klientami na wyższy poziom. Banki zbierają i analizują ogromne ilości danych, które są podstawową siłą napędową AI. Uwzględniając etyczne i prawne aspekty, instytucje finansowe mogą tworzyć interesujące oraz trafiające w indywidualne potrzeby rozwiązania w każdym punkcie styku z klientem.

Sylwia Samulczyk
Dyrektor Centrum Usług Operacyjnych,
Asseco Poland

Tomasz Imbiorowski
Dyrektor Asseco Services,
Asseco Poland

Algorytmy AI wspierają dzisiaj komunikację między klientami a voicebotami oraz chatbotami oferowanymi przez Asseco, które są chętnie implementowane przez banki. Jest to jedna z podstawowych form wykorzystania sztucznej inteligencji, jednak jej ogromne możliwości warto zastosować nie tylko na poziomie konwersacyjnym, ale także przy przygotowywaniu wysoce spersonalizowanych ofert. Najłatwiej przedstawić działanie AI, tworząc Personę, w tym przypadku będzie to użytkowniczka rozwiązania, klientka banku – Anna.

AI w analizie i przewidywaniach

Analiza oparta na przewidywaniach co do przyszłości Anny i czego potrzeba, by osiągnęła ten cel, to zadanie dla AI. Sztuczna inteligencja, mając dostęp do danych m.in. branży, w jakiej pracuje Anna, danych z wynagrodzeniami wg branży, zawodu, miasta, danych z cenami nieruchomości: działek, domów, ewidencji ksiąg wieczystych, geolokalizacji, danych satelitarnych oraz street view, może z dużym prawdopodobieństwem trafnie określić jej aktualne potrzeby.

...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK