Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
17godzin
6minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
17godzin
6minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
17godzin
6minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Technologie i innowacje

Credit Agricole partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka migowego

22.06.2025 14:12 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Credit Agricole partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka migowego
VivaTech '25 w Paryżu. Migam S.A. Źródło: Credit Agricole Bank Polska
Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji na konferencji VivaTech w Paryżu pierwszego na świecie automatycznego awatara języka migowego Migam.AI. Rozwiązanie opracowała polska spółka Migam S.A., która dzięki wsparciu Banku miała okazję zaprezentować się szerokiej społeczności start-upowej i zdobyć rozgłos na całym świecie, poinformował Bank.

Migam.AI to automatyczny awatar języka migowego oparty na sztucznej inteligencji, który w czasie rzeczywistym potrafi tłumaczyć teksty na język migowy i odwrotnie. To pierwsze na świecie w pełni funkcjonalne rozwiązanie tego typu.

Awatar potrafi obecnie płynnie posługiwać się Amerykańskim Językiem Migowym (ASL). Docelowo będzie również obsługiwał inne języki migowe w tym: francuski, japoński, kenijski i polski.

Dostępność bez ograniczeń do usług publicznych i dóbr kultury

– Jest to pionierskie przedsięwzięcie, które przekształca sposób komunikacji i zwiększa dostępność dla Głuchych [osób z niepełnosprawnością słuchu] wszystkich usług publicznych i dóbr kultury. Dzięki naszemu rozwiązaniu Głusi mogą wygodnie komunikować się w języku migowym w dowolnym czasie i miejscu, bez żadnego pośrednictwa.

Awatar eliminuje konieczność korzystania z tłumaczy, co dotychczas było dużym utrudnieniem dla pełnej dostępności – wyjaśnia Przemysław Kuśmierek, prezes spółki Migam.

Czytaj także: Credit Agricole ułatwia obsługę osób głuchych i słabosłyszących

Awatar Migam.AI przyjęty entuzjastycznie

Awatar Migam.AI został zaprezentowany w Paryżu podczas VivaTech – największej na świecie konferencji poświęconej innowacjom technologicznym i start-upom, a także podczas równolegle odbywającej się Nvidia GTC – konferencji na temat sztucznej inteligencji dla deweloperów. Na obu wydarzeniach został przyjęty z entuzjazmem.

– Zainteresowali się nami przedstawiciele największych koncernów technologicznych. Przeprowadziliśmy wiele interesujących rozmów i będziemy pogłębiać te kontakty. Daje nam to nadzieję na szybki rozwój i dalsze ulepszanie naszej technologii – mówi Przemysław Kuśmierek.

Tekst w obcym języku – tłumacz języka migowego

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), 72 miliony osób na świecie nie słyszy od urodzenia i potrzebuje dostępu do tłumaczy języków migowych.

Osoby głuche [osoby z niepełnosprawnością słuchu] mają trudność ze zrozumiem tekstu zapisanego w językach fonetycznych swojego kraju i traktują te języki, jak obce.

W Polsce środowisko Głuchych liczy około 400 tys. osób. Każda z nich, zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług, ma prawo do korzystania z usług publicznych w dogodnej dla siebie formie.

Czytaj także: ZBP: słownik pojęć finansowych w Polskim Języku Migowym już dostępny

Credit Agricole zamienia się w słuch

Credit Agricole już od ponad pięciu lat współpracuje z Migam S.A. w zakresie zwiększania dostępności dokumentów i usług bankowych dla Głuchych. Doradcy we wszystkich oddziałach Banku oraz w Contact Center korzystają z systemu zdalnego tłumaczenia na język migowy.

Bank realizuje także ogólnopolski program kompleksowego wsparcia dla społeczności Głuchych „Zamieniam się w słuch” i oferuje swój flagowy produkt: Konto dla Ciebie w pakiecie VIP za 0 zł dla wszystkich osób, które dysponują orzeczeniem o niepełnosprawności z kodem 03-L lub posiadają legitymację Polskiego Związku Głuchych.

– Wiemy, że środowisko Głuchych [osób z niepełnosprawnością słuchu] ma specyficzne potrzeby. Staramy się je dobrze zrozumieć i wychodzić im naprzeciw. To są ludzie, którzy mają pełne prawo załatwiać swoje sprawy w banku tak samo wygodnie, jak słyszący.

Chcemy mieć z nimi dobre relacje i dlatego dbamy o dostępność naszych usług, a także wspieramy rozwój technologii, która ułatwia im życie – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Credit Agricole.

Migam S.A. to firma społecznego wpływu (social impact company), specjalizująca się w obsłudze społeczności Głuchych poprzez rozwój zdalnych usług tłumaczeniowych w języku migowym przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii.

Spółka obsługuje system zdalnego tłumaczenia języka migowego, z którego korzysta w Polsce ponad 2 tys. instytucji i firm. Usługi Migam gwarantują pełną otwartość dla Głuchych we wszelkich aspektach życia, zarówno społecznych jak i ekonomicznych.

Od 2014 roku Migam S.A. pracuje nad automatyzacją tłumaczenia języka migowego przy użyciu sztucznej inteligencji, aby zmniejszyć barierę komunikacyjną między społecznościami Głuchych i słyszących, sprzyjając inkluzywności i dostępności.

Czytaj także: Nauka i Edukacja Ekonomiczna | Raport PAB-WIB | Nie każdy bank spełnia oczekiwania osób z niepełnosprawnościami – a powinien

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Awatar Migam.AIBankiCredit Agricole Bank Polska S.A.Dyrektywa ws. dostępności produktów i usług / European Accesssibility Act / EAAESG / Environmental, Social and corporate GovernanceEuropejski Akt o Dostępności / EAA / European Accessibility ActGłusi / Głuchoniemi / Osoby z niepełnosprawnością słuchuInkluzywnośćjęzyk migowyMigam S.A.Nowe technologieOsoby z niepełnosprawnością słuchuPolski Związek GłuchychPrzemysław KuśmierekPrzemysław PrzybylskiSłownik pojęć finansowych w Polskim Języku MigowymSztuczna inteligencja / AITłumacz Migam
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
logo Systemy Wymiany Informacji
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
Adam Glapiński, grudzień 2025
Uncategorized
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
Fitch Ratings napis na budynku
Gospodarka
Fitch utrzymał prognozę PKB Polski w 2026 roku na 3,2 proc., widzi jeszcze jedno cięcie stóp

Najnowsze

ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł
wirtualny wykres na tle banknotów
Gospodarka
Wynik netto przedsiębiorstw niefinansowych wyniósł 153,2 mld zł w I-III kw. 2025 roku, dane GUS
Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
logo Citi na budynku
Kadry
Rada nadzorcza Citi Handlowego powołała wiceprezesa ds. detalu na kolejną kadencję
szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
banknoty, klocki z napisem RPP
Z rynku finansowego
Eksperci o decyzji RPP: po intensywnych obniżkach stóp przerwa na początku ’26, potem lekkie cięcia
symbole % nad smartfonem w dłoni mężczyzny
Gospodarka
RPP zdecydowała o obniżce stopy referencyjnej do 4,00 proc.

Zobacz także

Prezentacja programu rozwojowego „Kobiety w Finansach” w Rotundzie PKO BP. Źródło: ZBP
ESG
„Kobiety w Finansach” – wspólny program rozwojowy ZBP, Komitetu ZBP ds. DEI i SGH
Stacja ładowania, elektryki, Galeria Krakowska. Źródło: Powerdot
ESG
Nowy rekord – 2 152 metry dzielą średnio najbliżej sąsiadujące stacje ładowania elektryków
Joanna Erdman
ESG
ING przekazał 1 mln zł dla start-upów i młodych naukowców na innowacje wspierające zdrowie
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}