Coraz więcej kupujemy przez smartfony. Firmy muszą się dostosować

Coraz więcej kupujemy przez smartfony. Firmy muszą się dostosować
Fot. Pixabay
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rośnie liczba e-zakupów dokonywanych za pomocą smartfonów. Najchętniej korzystają z nich tzw. duzi nabywcy (51%) i millenialsi (55%) - wynika z badań europejskiego rynku e-commerce "Barometr E-shopper 2017", przeprowadzonego przez TNS Kantar na zlecenie DPDgroup.

Coraz więcej kupujemy przez smartfony. Firmy muszą się dostosować #e-commerce

Kraje, w których smartfony najczęściej są wykorzystywane do e-zakupów to Rumunia (65%, +7 p.p. r/r), Chorwacja (56%) i Węgry (51%, aż +10 p.p. w stosunku do roku 2016). W Polsce udział smartfonów zbliżony jest do średniej europejskiej i wynosi 38% (dwa p.p. więcej niż rok wcześniej). W sumie odsetek użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych wynosi dzisiaj 39% (5 p.p. więcej niż w ubiegłorocznej edycji badania).

– Coraz większy udział smartfonów w e-commerce nie zaskakuje. Żyjemy szybko, a zakupy internetowe realizujemy w wolnej chwili pomiędzy bieżącymi obowiązkami. Menedżerowie e-sklepów muszą więc zadbać o właściwe dostosowanie swoich serwisów internetowych do urządzeń mobilnych. Dziś jest to już element, bez którego trudno rywalizować w e-commerce – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Laptop na e-zakupy

Najczęściej używanymi urządzeniami do zakupów internetowych w dalszym ciągu są laptopy, z których korzysta 61% internautów. Ich udział jednak zmniejszył się w stosunku do 2016 roku o 2 punkty procentowe.

Badanie DPDgroup Barometr E-shopper przeprowadzono online wśród  prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja. Badaniem objęto wyłącznie internautów powyżej 18 roku życia, którzy od stycznia 2017 roku złożyli i otrzymali co najmniej jedno zamówienie online.

Źródło: DPDgroup