Co trzecią wyprawkę szkolną rodzice kupują online
Rodzice cenią zakupy online między innymi za wygodę, niższą cenę i łatwy dostęp do opinii innych użytkowników.
Różne sposoby na zakupy
Najwięcej badanych (22 proc.) kompletując wyprawkę szkolną wybiera się bezpośrednio do sklepu stacjonarnego, ogląda potrzebne produkty i kupuje je na miejscu. Z kolei 14 proc. szuka informacji w Internecie i następnie wybrane rzeczy zamawia online.
Z kolei co dziesiąty ankietowany zaczyna od obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w Internecie – po znalezieniu najlepszej oferty.
Natomiast 7 proc. badanych, gdy znajdzie już potrzebne rzeczy w sieci, udaje się do punkty handlowego, żeby zobaczyć je „na żywo” i ostatecznie zamówić w Internecie. Co ciekawe, przy zakupie wyprawki szkolnej tylko 1 proc. ankietowanych radzi się znajomych lub rodziny.
Czytaj także: LPP wprowadza w sklepach internetowych opcję odroczonych płatności PayPo
– Polacy chętnie wykorzystują Internet do zakupy wyprawki szkolnej. Niezależnie od sposobu, w sumie aż 28 proc. ankietowanych ostatecznie zamawia je w Internecie.
Na pierwszy rzut oka może to wydawać się niedużo, jednak biorąc pod uwagę tylko osoby, które przygotowują wyprawkę, jest to już co drugi ankietowany.
Stacjonarnie kupuje rzeczy z tej kategorii 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej szuka na ich temat informacji w Internecie, a więc również wykorzystuje sieć w procesie zakupowym ‒ zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Przede wszystkim wygoda i niższa cena
Zdaniem aż 70 proc. Polaków kompletowanie wyprawki szkolnej przez Internet jest zdecydowanie wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas.
Aż 62 proc. ankietowanych uważa, że e-zakupy bardziej się opłacają, ponieważ tego typu produkty są tam tańsze – przeciwnie uważa tylko 6 proc.
Natomiast 56 proc. docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników.
Czytaj także: Allegro zmienia swój regulamin i wprowadza Allegro Pay, nową formę płatności
Blisko co drugi badany docenia zakupy internetowe za możliwość szybkiego zwrotu lub reklamacji zamówionych produktów. Według 42 proc. w sieci oferta wyprawek szkolnych jest także bardziej przejrzysta i czytelniejsza.
– Jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, Polacy chętnie robią zakupy w sieci i coraz bardziej się do nich przyzwyczajają. Widać to między innymi po liczbie osób, które obawiają się, że zamówione w Internecie produkty nie będą się zgadzać z wcześniejszym opisem na stronie.
Jeszcze w lutym tego roku, wskazywało na to aż 44 proc. ankietowanych, a teraz odsetek ten spadł do 30 pkt proc.
Podobnie jest w przypadku bezpieczeństwa danych osobowych w sieci. Na początku naszego badania takie obawy zgłaszało 28 proc. ankietowanych, a obecnie ma je już tylko 14 proc.
W oby przypadkach zauważamy systematyczny spadek, co potwierdza rosnącą popularność zakupów online – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka.
Czytaj także: Pandemia koronawirusa sprawiła, że w sieci kupuje co szósty Polak