Co mają wspólnego leniwiec, telefon i bank – wspólna akcja Blue Media, PKO BP Finat i BZW BK

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

blue.media.01.400x250Blue Media, Bank Zachodni WBK oraz PKO BP Finat rozpoczynają kampanię reklamową promującą doładowania telefonów na kartę przez Internet "Zrób to na Leniwca". Z dostępnych analiz rynkowych wynika, że Polacy chętniej niż z doładowań kart SIM online, korzystają w tym celu z punktów naziemnych. Wspólna akcja informacyjna ma to niebawem zmienić.

W Polsce ponad połowa wszystkich kart SIM to karty typu prepaid – niemal 30 mln spośród ponad 58 mln1. Doładowując telefon na kartę Polacy najczęściej korzystają z naziemnej sieci sprzedaży – kupując doładowania w sklepach lub innych stacjonarnych punktach obsługi. Mimo wygody, dostępności i szybkości, jakie daje Internet, według szacunkowych danych, poprzez ten kanał realizowanych jest zaledwie ok. 20-25% doładowań.

– Taki stan rzeczy wynika przede wszystkim z małej wiedzy klientów na temat dostępnych możliwości. Chociaż możliwość doładowania telefonu mają niemal wszyscy posiadacze rachunków bankowych, bardzo niewielu klientów banków z niej korzysta. Stąd pomysł na kampanię „Zrób to na Leniwca” – mówi Robert Wasielewski z firmy Blue Media.

Kampania reklamowa „Zrób to na Leniwca” powstała z inicjatywy Blue Media, Banku Zachodniego WBK i PKO BP Finat. Do doładowywania telefonów na kartę przez Internet inicjatorzy akcji będą zachęcać m.in. w spotach telewizyjnych oraz w Internecie. Spoty reklamowe przedstawiają leniwca, który decyduje się na doładowanie swojego telefonu przez konto bankowe i do tego samego zachęca widzów. Kampania potrwa od 1 czerwca do 30 czerwca br, i prowadzona będzie w największych stacjach telewizyjnych, w internecie oraz wspierana przez większość banków w Polsce.

– To pierwsze tego typu wspólne działanie różnych podmiotów: banków, operatorów komórkowych i dystrybutorów doładowań. Każdemu z nas zależy na edukacji polskiego społeczeństwa i promowaniu doładowań online przy użyciu komputera, smartfona czy tabletu. To także rozwiązanie z korzyścią dla użytkowników telefonów komórkowych – mówi Damian  Michalski  z PKO BP Finat.

W ramach działań komunikacyjnych powstała strona www.naleniwca.pl, na której klienci mogą uzyskać szczegółowe informacje, jak łatwo i szybko doładować telefon.

– Doładowania telefonów są jedną z najłatwiejszych do wykonania transakcji w bankowości elektronicznej. Klienci banków  mogą z nich korzystać  w kanale internetowym, mobilnym oraz na profilach Facebookowych niektórych banków. Klienci  korzystają z tych możliwości ze względu na nieograniczoną dostępność, wygodę i bezpieczeństwo –  mówi Michał Szymoniak z Banku Zachodniego WBK. – Tego typu akcje pokazują  możliwości jakie dają usługi bankowości elektronicznej i zachęcają klientów do korzystania z tego kanału- dodaje.

1 Źródło: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/pelny-obraz-polskiego-rynku-kart-sim-w-2014-roku,2,3,32792.html

Andrzej Jędrzejczak