Click to Pay: Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera popularyzację globalnego standardu płatności kartą w internecie

Click to Pay: Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera popularyzację globalnego standardu płatności kartą w internecie
Logo Fundacji Polska Bezgotówkowa
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Click to Pay to bezpieczna i wygodna metoda dokonywania płatności za zakupy internetowe na wszelkiego rodzaju urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon, oparta na globalnym standardzie SRC opracowanym przez EMVCo. Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności.

Z inicjatywy Fundacji Polska Bezgotówkowa oraz przy zaangażowaniu dwóch największych organizacji płatniczych na świecie – Mastercard i Visa – rozpoczęto działania, mające na celu popularyzację globalnego standardu płatniczego Click to Pay na polskim rynku.

Czytaj także: Cashback: Fundacja Polska Bezgotówkowa promuje dodatkowe funkcje terminali płatniczych >>>

Click to Pay jako standard płatności w internecie można porównać do terminali płatniczych, które akceptują w ten sam sposób wszystkie płatności zbliżeniowe dokonywane kartą – bez względu na organizację, która ją wydała.

– Rozwiązanie to ma na celu umożliwienie konsumentom dokonywania płatności za zakupy online, w dowolnym środowisku lub sieci, w jednolity i bardzo intuicyjny sposób. Wypracowanie optymalnego doświadczenia klienta, pozwoli zwiększyć jego satysfakcję zakupową oraz poczucie bezpieczeństwa (większa liczba dokonanych zakupów), jednocześnie umożliwi podłączenie wielu kart do jednego wirtualnego portfela, co wpłynie na znacznie szybszą obsługę płatności – komentuje Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Najlepsze praktyki rynkowe

W pierwszym etapie prac Fundacji, przy zaangażowaniu Mastercard i Visa, zostaną wybrane najlepsze praktyki rynkowe, które pozwolą wypracować optymalną wersję rozwiązania z perspektywy klienta. W kolejnym przewidziano rozmowy z uczestnikami środowiska płatniczego, czyli dostawcami usług płatniczych, agentami rozliczeniowymi oraz bankami – wydawcami kart.

Zaangażowanie Mastercard i Visa

– Bazujemy na doświadczeniach międzynarodowych wdrożeń oraz jednolitym standardzie EMV, ale chcemy, aby standard wdrożenia był dopasowany do potrzeb lokalnych klientów. Polski rynek ma swoją specyfikę płatności w internecie i zależy nam na tym, by wykorzystać najlepsze praktyki w projekcie Click to Pay. Widzimy także, że to rozwiązanie ma olbrzymi potencjał i pozwala budować nowe produkty i usługi – dodaje Adrian Kurowski, Dyrektor Visa w Polsce.

– To już kolejny projekt Fundacji Polska Bezgotówkowa, który konsoliduje środowisko płatnicze w celu wypracowania wspólnego rozwiązania dla rynku płatniczego. Clik to Pay będzie zapewniał konsumentom intuicyjny i szybki proces dla kupującego oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa płatności – podsumowuje Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB