Citigroup odracza sprzedaż segmentu detalicznego w Polsce

Citigroup odracza sprzedaż segmentu detalicznego w Polsce
Fot. stock.adobe.com/radub85
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Ze względu na obecną sytuację geopolityczną, związaną z wojną w Ukrainie, proces sprzedaży przez Citi segmentu bankowości detalicznej w Polsce został odroczony - poinformowała prezes Banku Handlowego Elżbieta Czetwertyńska.

Biznes detaliczny w Polsce jest na sprzedaż – to się nie zmienia. Natomiast mając na uwagę obecną sytuację geopolityczną i wpływ na gospodarkę, sprzedaż tego biznesu zajmie więcej czasu i zostaje przez Citi odroczona.

– powiedziała Czetwertyńska.

„Do tego momentu skupiamy się na realizacji naszej strategii, którą przedstawiliśmy państwu – po pierwsze, kierunki we wrześniu, a po drugie – strategię na początku tego roku, czyli powrót do rentowności. I tutaj mam przyjemność państwu powiedzieć, że już w I kwartale tego roku udało się tę rentowność osiągnąć” – dodała.

Czytaj także: Bank Handlowy: 281,99 mln zł zysku netto w I kw. 2022 r. >>>

Citigroup zamierza wyjść z segmentu detalicznego na kilkunastu rynkach

W 2021 roku Citigroup, większościowy akcjonariusz Handlowego, poinformował, że zamierza wyjść z segmentu detalicznego na kilkunastu rynkach, w tym z polskiego. 

Czytaj także: Citigroup opuszcza bankowość detaliczną, także w Polsce >>>

W lutym br. Bank Handlowy informował, że zakłada powrót na drogę rentowności segmentu detalicznego już w bieżącym roku.

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 61,85 mld zł na koniec 2021 r.

Źródło: PAP BIZNES, ISBnews