Citigroup chce wyjść z segmentu detalicznego na 13 rynkach, również w Polsce

Citigroup chce wyjść z segmentu detalicznego na 13 rynkach, również w Polsce
Fot. stock.adobe.com/radub85
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Citigroup będzie dążył do wyjścia z segmentów detalicznych na 13 rynkach, w tym z rynku polskiego. Bank chce rozwijać w Polsce działalność instytucjonalną - poinformował w czwartek Citigroup.

W prezentacji Citigroup czytamy, że aktualizacja strategii przewiduje m.in. „dążenie do wyjścia z działalności konsumenckiej na następujących 13 rynkach Azji i EMEA: Australia, Chiny, Indie, Indonezja, Kora, Malezja, Filipiny, Taiwan, Tajlandia, Wietnam, Bahrajn, Polska, i Rosja”.

Citibank ma 75 proc. akcji Banku Handlowego.

Czytaj także: Bank Handlowy: 172,4 mln zł zysku netto w 2020 roku >>>

Bank Handlowy podał z osobnym komunikacie, w nawiązaniu do informacji przekazanej przez Citigroup w dniu 15 kwietnia 2021 dotyczącej planowanych zmian strategii w obszarze bankowości detalicznej, że zmiany te dotyczą również bankowości detalicznej w Polsce.

„Bank zwróci się z formalną prośbą do Citigroup, jako swojego strategicznego akcjonariusza, w celu poznania szczegółów planowanych zmian. Jednocześnie bank podkreśla, że kontynuuje bieżącą obsługę wszystkich klientów zapewniając najwyższe standardy oraz jakość oferowanych produktów i usług. Powyższe zmiany nie mają wpływu na działalność w obszarze bankowości instytucjonalnej” – czytamy w komunikacie.

Citigroup: Polska pozostaje priorytetowym rynkiem europejskim w regionie EMEA

Polska pozostaje priorytetowym rynkiem europejskim dla Citigroup w regionie EMEA, poinformował z kolei CEO regionu EMEA w Citi David Livingstone. 

Będziemy nadal inwestować i rozwijać naszą działalność instytucjonalną, która była podstawą sukcesu Citi Handlowy przez ostatnie 20 lat i która jest wiodącą na rynku w Polsce.

„Kontynuujemy także rozwój naszych Citi Solutions Centers w Warszawie i Olsztynie, jednych z największych i najbardziej efektywnych centrów operacyjnych w Polsce” – powiedział Livingstone, cytowany w komunikacie. 

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 60,9 mld zł na koniec 2020 r.

Źródło: ISBnews, PAP BIZNES