Brexit: 1,8 mln Brytyjczyków w UE może mieć kłopot z obsługą bankową

Brexit: 1,8 mln Brytyjczyków w UE może mieć kłopot z obsługą bankową
Fot. stock.adobe.com/Rawpixel.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wielu z 1,8 miliona Brytyjczyków tzw. ekspatów mieszkających w Europie będzie musiało wkrótce zamknąć brytyjskie rachunki bankowe z powodu Brexitu. Osoby te, aby uniknąć kłopotów powinny pilnie szukać odpowiednich rozwiązań dla siebie - mówi Nigel Green, dyrektor generalny i założyciel grupy deVere.

Jak zauważa Nigel Green w informacji prasowej deVere, wielu Brytyjczyków mieszkających w Europie w ciągu kilku tygodni zostanie pozbawionych brytyjskich kont bankowych i kart kredytowych z powodu niezdolności UE i Wielkiej Brytanii do uzgodnienia zasad działania po brexicie.

Warto mieć adres w Wielkiej Brytanii

Większość dużych banków w Wielkiej Brytanii informuje już swoich klientów, że nie będą w stanie świadczyć im usług bankowych, chyba że mają adres w Wielkiej Brytanii.

Prowadzenie działalności bez paszportów staje się niezwykle złożone, niezwykle czasochłonne i bardzo kosztowne dla banków

Wynika to z faktu, że banki brytyjskie nie będą już mogły świadczyć usług klientom w UE bez odpowiednich licencji bankowych od 31 grudnia, kiedy to  Wielka Brytania formalnie opuści Unię Europejską.

Drogi paszport

Obecnie banki brytyjskie działają w systemie „paszportowym”, który pozwala bankom w UE na swobodne funkcjonowanie w każdym innym państwie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) bez konieczności uzyskania dodatkowego zezwolenia.

„Prowadzenie działalności bez paszportów staje się niezwykle złożone, niezwykle czasochłonne i bardzo kosztowne dla banków. To jest powód, dla którego banki porzucają swoich klientów w całej Europie – nawet jeśli są z nimi od dziesięcioleci „- zauważa Nigel Green.

Coraz mniej czasu na decyzję

„Mamy tylko kilka tygodni, do czasu w którym działalność większości brytyjskich banków polegająca na obsłudze klientów w UE stanie się nielegalna.” – ostrzega Green i zauważa:

„Ta sytuacja spowoduje znaczne zakłócenia w codziennym funkcjonowaniu brytyjskich ekspatów, ich rodzin, firm i innych organizacji, zwłaszcza w przypadku posiadania większych depozytów, stałych zleceń, regularnych płatności i kredytów bankowych”.

Na koniec stwierdza: „Zachęcałbym tych, których może to dotyczyć, do pilnego poszukiwania alternatyw u dostawców, którzy już działają zgodnie z ogólnoeuropejskimi przepisami, w celu uniknięcia problemów, których można uniknąć”.

Źródło: deVere Group