BNP Paribas, Santander Bank Polska i Grupa ANG przyłączają się do obchodów Światowego Dnia Wiedzy o Dostępności
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt, zainicjowany przez firmy z branży finansowej, którego gospodarzem jest Federacja Konsumentów oraz Fundacja Nienieodpowiedzialni. Jego celem jest poprawa standardu usług na rynku, przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom sprzedażowym oraz m.in. upowszechnianie najwyższych standardów etycznych w relacjach przedstawicieli branży finansowej z klientami.
Najważniejsze założenia Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży to:
- Prostota – produkty i usługi powinny być dopasowane do potrzeb klienta, a zasady ich zakupu przejrzyste – zrozumiałe dla wszystkich;
- Uczciwość – usługi muszą być promowane w sposób transparentny i rzetelny;
- Wrażliwość – każdy jest traktowany z szacunkiem. Osobom, które potrzebują więcej wsparcia i zrozumienia okazywana jest szczególna troska;
- Głos klienta – kluczowe jest wsłuchiwanie się w potrzeby klienta, oferowanie możliwości prostego dwustronnego kontaktu.
Czytaj także: W Santander Bank Polska obsługa bez barier >>>
To dla nas ważne zobowiązanie. Chcemy na co dzień pokazywać naszym klientom, że o nich dbamy i dostosowujemy się do ich potrzeb.
– Szczególną troską otaczamy te osoby, dla których podjęcie niektórych działań, wymaga znacznego wysiłku – ze względu na niepełnosprawność, stan zdrowia czy wiek. Systematycznie wprowadzamy udogodnienia ułatwiające im dostęp do naszych produktów. Projektując usługi konsultujemy się z ekspertami od dostępności – tłumaczy Maria Krawczyńska, Dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Bank BNP Paribas.
– Santander Bank Polska jest jednym z inicjatorów Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Jesteśmy zaangażowani w tę inicjatywę od samego początku, ponieważ dbanie o najwyższe standardy etyczne, mówienie do klientów zrozumiałym językiem oraz oferowanie transparentnych produktów są podstawowymi założeniami naszej strategii odpowiedzialnej bankowości. Nasze działania od lat wpisują się w ideę Światowego Dnia Wiedzy o Dostępności – mówi Joanna Jabłońska-Białowąs Chief Customer Officer w Santander Bank Polska.
Jednym z filarów naszej strategii jest inkluzywna bankowość, czyli włączanie na rynek finansowy osób, które ze względu na stan zdrowia czy wiek, nie miały dostępu do produktów bankowych.
Od 10 lat prowadzimy również działania w programie „Obsługa bez barier”. Od tego czasu dostosowaliśmy architektonicznie wybrane placówki, wprowadziliśmy zdalną obsługę wideo w Polskim Języku Migowym. Bankomaty z udogodnieniami, które stanowią już blisko 90% całej sieci urządzeń. Regularnie prowadzimy też działania edukacyjne dla osób starszych, by pomóc im – szczególnie w pandemii – korzystać
z rozwiązań zdalnych i mobilnych – dodaje.
– Grupa ANG to firma, której rolą jest służenie ludziom. Kwestie przeciwdziałania wykluczeniom i poszanowania praw człowieka są dla nas bardzo istotne. Naszą misją jest dostarczanie klientom usług finansowych, których potrzebują, które rozumieją, za godziwą cenę i na które ich stać. Szukamy rozwiązań, które znoszą bariery w porozumiewaniu się, chcemy, aby każdy klient, mógł korzystać z usług naszych ekspertów. Dzięki tłumaczeniom migowym online, będzie to możliwe z każdego miejsca i w prosty sposób – podsumowuje Artur Nowak-Gocławski, Prezes Zarządu, Grupa ANG.
W połowie czerwca, jako pierwszy pośrednik kredytowy i ubezpieczeniowy, uruchomimy usługę Tłumacza Migam.
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży wyznacza ramy odpowiedzialności wobec konsumenta, promuje działania wykraczające poza wymagania określone prawem i zachęca do ciągłego doskonalenia się w tym obszarze. W ten sposób branża finansowa może zwiększyć pozytywny wpływ na otoczenie oraz lepiej służyć społeczeństwu i gospodarce. Produkty i usługi finansowe są niezbędne każdemu człowiekowi.
Więcej informacji o Deklaracji znajduje się na stronie www.odpowiedzialnasprzedaż.pl