Blisko 39 proc. polskich MŚP eksportuje towary także poza UE

Blisko 39 proc. polskich MŚP eksportuje towary także poza UE
Fot. stock.adobe.com/ake1150
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W Polsce 61,1% eksportu generowanego przez MŚP jest sprzedażą wewnątrz Unii Europejskiej, podczas gdy 38,9% eksportuje także na rynki poza nią, wynika z raportu "Rozwój sektora MŚP w Europie" PayPal. Średnia dla całej UE, jeśli chodzi o sprzedaż także poza rynki unijne to 41,4%.

W Polsce 61,1% eksportu generowanego przez #MŚP jest sprzedażą wewnątrz Unii Europejskiej, podczas gdy 38,9% eksportuje także na rynki poza nią #eksport #PayPal @PayPal

PayPal przeanalizował dane z 157 636 małych i średnich firm z 28 krajów Unii Europejskiej, które aktywnie korzystają z jego usług.

„Europejskie firmy korzystające z PayPal są zdecydowanie bardziej aktywne na arenie międzynarodowej niż ich konkurencja – prawie połowę swoich towarów i usług (41,4%) sprzedają poza UE, a 58% ich eksportu trafia na rynki wewnątrz UE. Dla porównania, tylko 28% eksporterów, którzy nie sprzedają w internecie, dotarło ze swoimi towarami poza Unię. Widoczne są także różnice w dynamice rozwoju – firmy sprzedające poza region, akceptujące płatności przez PayPal, osiągały znacznie większą stopę wzrostu niż te, które ograniczały się do rynków europejskich (15% vs -10%). W Polsce 61,1% eksportu generowanego przez MŚP jest sprzedażą wewnątrz Unii, podczas gdy 38,9% eksportuje także na rynki poza nią” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.

Europejskie firmy korzystające z PayPal są bardziej aktywne na arenie międzynarodowej

PayPal przeanalizował dane z 157 636 małych i średnich firm z 28 krajów Unii Europejskiej, które aktywnie korzystają z jego usług.

„Europejskie firmy korzystające z PayPal są zdecydowanie bardziej aktywne na arenie międzynarodowej niż ich konkurencja – prawie połowę swoich towarów i usług (41,4%) sprzedają poza UE, a 58% ich eksportu trafia na rynki wewnątrz UE. Dla porównania, tylko 28% eksporterów, którzy nie sprzedają w internecie, dotarło ze swoimi towarami poza Unię. Widoczne są także różnice w dynamice rozwoju – firmy sprzedające poza region, akceptujące płatności przez PayPal, osiągały znacznie większą stopę wzrostu niż te, które ograniczały się do rynków europejskich (15% vs -10%). W Polsce 61,1% eksportu generowanego przez MŚP jest sprzedażą wewnątrz Unii, podczas gdy 38,9% eksportuje także na rynki poza nią” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.

Przeciętne polskie MŚP eksportuje towary i usługi za pośrednictwem PayPal na ok. 17 zagranicznych rynków

„Małe i średnie przedsiębiorstwa mają dostęp do wielu narzędzi, które pozwalają im dotrzeć do miliardów konsumentów na całym świecie. […] Ciągłe wykorzystywanie tego potencjału jest niezwykle ważne dla zachowania dobrej pozycji w walce o nowych klientów. Przeciętne polskie MŚP eksportuje towary i usługi za pośrednictwem PayPal na ok. 17 zagranicznych rynków, podczas gdy przedsiębiorca z Węgier dociera do 22, a z Czech do 20 państw. Pokazuje to, że przed rodzimymi firmami stoją ogromne możliwości, jeśli chodzi o dalszą ekspansję” – skomentował dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią Marcin Glogowski, cytowany w komunikacie.

Według cytowanych przez PayPal danych Komisji Europejskiej, w Polsce firmy z sektora MŚP wytwarzają 51% wartości dodanej, zapewniając 68% krajowego zatrudnienia.

PayPal to globalny system usług finansowych i operator otwartej platformy płatności cyfrowych z 267 mln aktywnych użytkowników kont.

Źródło: ISBnews